اجتماعی

انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران: در فروش بلیت اولویت با اتباع ایرانی است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران گفت که شرکت‌های هواپیمایی بلیت‌ها را متناسب با تقاضا به فروش می‌رسانند و اولویت اصلی هم با اتباع ایرانی است.

میدل ایست نیوز: مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران گفت: هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی سهمیه‌ای از بلیت‌های خود را برای اتباع غیر ایرانی در نظر نگرفته‌اند و متناسب با تقاضا این بلیت‌ها فروخته می‌شود که اولویت اصلی هم با اتباع ایرانی است.

وی افزود که قیمت بلیت با توجه به نرخ ارز تعیین می‌شود و رقم آن متناسب با عرضه و تقاضاست و مسافران برای خرید بلیت باید به دفاتر شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنند.

اسعدی سامانی خاطرنشان کرد با وجود دستور وزیر راه‌ و شهرسازی ایران مبنی بر اینکه فروش بلیت با نرخ دلاری به اتباع غیر ایرانی ممنوع است، برخی از شرکت های هواپیمایی از این دستور سرپیچی کرده و اقدام به فروش بلیت به نرخ دلاری کرده‌اند که همین امر باعث واکنش وزیر راه و شهرسازی و دستور اکید برای رسیدگی به این تخلف توسط سازمان هواپیمایی کشوری شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران پیشتر تاکید کرده بود که فروش دلاری بلیت به اتباع بیگانه از طریق چارترکنندگان، سیستم‌های توزیع و فروش و آژانس‌ها ممنوع است.

چندی پیش برخی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در قالب بخشنامه‌ای اقدام به فروش دلاری بلیت هواپیما به اتباع غیر ايرانی کردند.

وزارت گردشگری ایران نیز بر مخالفت خود با این اقدام تاکید کرده بود.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا