اجتماعی

افزایش 30 درصدی ورود گردشگران دینی به ایران از استان دیالی عراق

عضو انجمن دفاتر گردشگری عراق اعلام کرد که میزان ورود گردشگران دینی به ایران از گذرگاه المنذریه در استان دیالی به میزان 30 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

میدل ایست نیوز: سجاد الربیعی، عضو انجمن دفاتر گردشگری عراق امروز شنبه در گفت‌وگو با المعلومه اعلام کرد که میزان ورود گردشگران دینی به ایران از گذرگاه المنذریه در استان دیالی به میزان 30 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

الربیعی افزود که عوامل مختلفی در رونق گرفتن گردشگری زیارتی به ایران از طریق گذرگاه المنذریه در شرق استان دیالی موثر بوده که مهم‌ترین عامل ثبات امنیتی است.

وی خاطرنشان کرد که روزانه 200 تا 300 شهروند عراقی از این طریق به ایران سفر می‌کنند که حدود 80 درصد آنان برای زیارت اماکن مقدس به این کشور می‌روند.

عضو انجمن دفاتر گردشگری با بیان اینکه گردشگران دینی از عراق 30 درصد بیشتر نسبت به پارسال از طریق دیالی به ایران می‌روند، گفت که این نسبت شاید در هفته‌‎های پیش رو بیشتر هم بشود.

الربیعی گفت که شهروندان بغداد، صلاح الدین و کرکوک با رساندن خود به مرز المنذریه برای زیارت اماکن دینی وارد ایران می‌شوند.

علاقه‌مندی ورود گردشگران عراقی به ایران در حالی است که در مدت اخیر شرایط تهیه بلیت هواپیما برای شهروندان خارجی در ایران با مشکلات زیادی همراه بوده است.

چندی پیش برخی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در قالب بخشنامه‌ای اقدام به فروش دلاری بلیت هواپیما به اتباع غیر ايرانی کردند.

وزارت گردشگری ایران نیز بر مخالفت خود با این اقدام تاکید کرده بود.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا