خبر اولسیاسی

عربستان آمار تفصیلی حاجیان امسال را اعلام کرد

حجاج بیت‌الله الحرام در اولین روز عید قربان در عربستان که «یوم النحر» خوانده می‌شود ادای مناسک حج را ادامه می‌دهند.

میدل ایست نیوز: حجاج بیت‌الله الحرام در اولین روز عید قربان در عربستان که «یوم النحر» خوانده می‌شود ادای مناسک حج را ادامه می‌دهند.

حجاج شب گذشته را در مزدلفه به صبح رساندند و امروز که اولین روز عید قربان در عربستان است به رمی جمره عقبه کبرا می‌روند و سپس «قصر» می‌کنند یعنی موی سر را می‌تراشند و قربانی (هدی) می‌کنند و برای طواف به بیت‌الله الحرام برمی‌گردند و سپس دوباره به منی می‌روند.

منا در فاصله میان مکه و مزدلفه در 7 کیلومتری شمال شرق مسجد الحرام است و فقط در ایام حج در آن سکنی گزیده می‌شود.

حاجیان روزهای تشریق (11 و 12 و 13 ذی الحجه) را برای رمی جمرات سه‌گانه کبری و وسطی و صغری در منا می‌مانند.

حاجیانی که عجله داشته باشند می‌توانند این اعمال را در دو روز انجام دهند و پیش از غروب روز دوم اعیاد قربان از منا خارج شوند و در مکه طواف وداع را انجام دهند که آخرین رکن حج است. شیعیان البته طواف نساء را هم باید انجام بدهند.

وزارت حج عربستان اعلام کرده که اعمال تاکنون به صورت روان انجام شده و تلاش‌ها برای ارائه بهترین خدمات به حاجیان ادامه دارد.

سازمان آمار عربستان روز جمعه آمار حاجیان امسال را 899 هزار و 353 حاجی اعلام کرد که 779 هزار و 919 حاجی از خارج کشور آمده‌اند. همچنین 412 هزار و 895 حاجی نیز زن هستند.

21.4 درصد حاجیان از کشورهای عربی و 53.8 درصد از کشورهای آسیایی و 13.2 درصد از کشورهای آفریقایی و 11.6 درصد از اروپا و امریکا و استرالیا هستند.

 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا