خبر اولسیاسی

عربستان حریم هوایی خود را به روی همه پروازها از جمله اسرائیل باز کرد

عربستان همزمان با سفر امروز رئیس جمهور امریکا، اعلام کرد که حریم هوایی خود را به روی همه پروازهایی که قصد عبور از این کشور را دارند، باز می کند.

میدل ایست نیوز: سازمان هواپیمایی عربستان اعلام کرد که حریم هوایی این کشور به روی همه پروازهایی که قصد عبور از آن را دارند، باز است.

به گزارش روسیا الیوم، این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد که در راستای اهتمام عربستان به عمل به تعهدات خود به موجب توافقنامه شیکاگو در سال 1944 مبنی بر عدم تبعیض بین هواپیماهای غیرنظامی و در راستای تکمیل تلاش با هدف تثبیت جایگاه عربستان به عنوان یک کشور متصل کننده سه قاره و تقویت ارتباط هوایی بین المللی، سازمان کل هواپیمایی عربستان باز بودن حریم هوایی این کشور به روی همه هواپیمایی که الزامات عبور از حریم این کشور را دارند، اعلام می کند.

این تصمیم در حالی اتخاذ می شود که قرار است جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در نخستین پرواز از اسرائیل با عبور از حریم هوایی عربستان، از تل آویو به جده برود.

پیش از این بایدن در مقاله ای که در واشنگتن پست منتشر کرده بود نوشته بود که وی نخستین رئیس جمهور امریکا خواهد بود که با پرواز مستقیم از تل آویو به جده خواهد رفت.

جو بایدن در واکنش به این اقدام عربستان، آن را تصمیمی تاریخی خواند.

جیک سالیوان، مشاور بایدن در امور امنیت ملی در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور امریکا از این تصمیم امریکا برای بازگشایی حریم هوایی به روی همه پروازها از جمله پروازها از و به مقصد اسرائیل استقبال کرد.

منبع
روسیا الیومروسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا