خبر اولسیاسی

هشت تصمیم بغداد در واکنش به بمباران دهوک/ احضار سفیر ترکیه و فراخواندن کاردار عراق

شورای وزارتی امنیت ملی عراق در جلسه‌ای برای بررسی حمله امروز ترکیه به استان دهوک، تصمیم به احضار سفیر ترکیه و فراخواندن کاردار عراق در آنکارا گرفت.

میدل ایست نیوز: شورای وزارتی امنیت ملی عراق در جلسه‌ای برای بررسی حمله امروز ترکیه به استان دهوک، تصمیم به احضار کاردار عراق در آنکارا گرفت.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، در این جلسه حمله ترکیه مرگبار به شهروندان بی گناه در یک مرکز گردشگری در استان دهوک به شدت محکوم شده است.

دراین بیانیه آمده که این حمله نشان‌دهنده بی اعتنایی ترکیه به درخواست‌های مکرر عراق درباره توقف نقض حاکمیت عراق و احترام به حسن هم‌جواری است.

این بیانیه افزوده که در این راستا، این شورا تصمیم گرفت که پرونده‌ای کامل درباره حملات مکرر ترکیه به حاکمیت ارضی و امنیت عراق تدوین و شکایتی فوری علیه ترکیه به شورای امنیت و سازمان ملل ارائه کند.

احضار سفیر ترکیه در بغداد و ابلاغ اعتراض عراق، احضار کاردار عراق در آنکارا و توقف اقدامات مربوط به تعیین سفیر جدید، الزام ستاد عملیات مشترک به ارائه گزارشی درباره وضعیت مرزهای عراق و ترکیه و اتخاذ همه تدابیر دفاعی لازم، پیگیری وضعیت مجروحان و هماهنگی با اقلیم کردستان برای اقدامات قاطع جهت جلوگیری از این‌گونه اقدامات از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.

در این بیانیه همچنین از ترکیه خواسته شده که ضمن عذرخواهی رسمی نیروهای خود را از سراسر خاک عراق خارج کند.

شورای وزارتی امنیت ملی عراق تأکید کرده که اجازه نمی‌دهد که خاک کشور برای حمله به هر کشوری دیگری استفاده شود یا میدان تصفیه حساب‌ها باشد و به شدت مخالف حضور تروریست‌ها در خاک عراق است.

بر اساس تازه ترین آمار، شمار قربانیان حمله توپخانه‌ای ترکیه به یک مرکز گردشگری در منطقه زاخو در استان کرکوک عراق به 9 شهید و 23 زخمی افزایش یافته است.

این حمله با واکنش گسترده مقامات و چهره های سیاسی عراق مواجه شده است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا