خبر اولسیاسی

اقلیم کردستان از شهادت بیش از 100 غیرنظامی توسط ترکیه در سال‌های اخیر خبر داد

معاون رئیس دولت ایالتی اقلیم کردستان عراق در پی حمله ترکیه به استان دهوک اعلام کرد که در سال‌های اخیر به دلیل حملات ترکیه به نقاط مختلف عراق بیش از 100 غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند.

میدل ایست نیوز: قباد طالبانی، معاون رئیس دولت ایالتی اقلیم کردستان عراق در پی حمله ترکیه به استان دهوک که با شهادت و زخمی شدن ده‌ها تن از شهروندان عراقی همراه بود، اعلام کرد که در سال‌های اخیر به دلیل حملات ترکیه، بیش از 100 غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند و دولت مرکزی بغداد هم هیچ موضع محکمی در این باره اتخاذ نکرده و محکومیت‌ها به اقدامی بازدارنده تبدیل نشده است.

طالبانی با پرداختن به حمله روز چهارشنبه ترکیه به مرکز گردشگری در استان دهوک، ضمن قدردانی از مواضع بغداد، پارلمان، فعالان سیاسی و جامعه جهانی، بر درخواست اقلیم مبنی بر انجام اقدامات لازم برای حفاظت از حاکمیت عراق و حفظ جان غیرنظامیان تاکید کرد.

معاون رئیس دولت ایالتی اقلیم کردستان عراق با انتقاد از دولت مرکزی، خاطرنشان کرد چنانچه بغداد و نیروهای سیاسی، موضعی جدی را از اولین حمله و اولین قتل یک شهروند بی گناه اتخاد می‌کردند ما شاهد فاجعه روزهای اخیر نبودیم و بسیار سخت بود تا کسی جرات کند فاجعه حمله به زاخو را رقم بزند.

وی در پایان گفت که این جنایت باید باعث یکپارچه شدن موضع احزاب سیاسی عراق برای محترم شمردن خون شهروندان عراقی و تشویق مسئولان برای انجام اقدامات لازم برای مقابله با تخلفات آشکار علیه غیرنظامیان شود.

در حمله توپخانه‌ای ترکیه در چهارشنبه گذشته به یک گردشگاه در شهر زاخو در استان دهوک عراق، 9 شهروند عراقی شهید و 22 نفر دیگر مجروح شدند.

منبع
السومریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا