اجتماعی

رایزنی معاونان وزیر فرهنگ عراق و ایران درباره هفته فیلم ایران در بغداد

ابو رغیف و خزاعی درباره سفر هیئت ایرانی به عراق، برنامه هیئت ایرانی طی حضور در عراق و فعالیت های هفته فیلم ایران در بغداد رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: نوفل ابو رغیف، معاون ارشد وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق، از محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ ایران و رئیس سازمان سینمایی این کشور و یک هیئت بلندپایه ایرانی استقبال کرد.

به گزارش الفرات نیوز، این هیئت متشکل از حبیب ایل بیگی، مدیر نظارت بر سازمان سینمایی، قادر آشنا، رئیس توسعه فناوری و پژوهش های سینمایی، هاشم میرزا خانی، مدیر عامل موسسه سینما شهر، یزدان غشیری، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی، حسین دارابی، کارگردان، محمد رضا سوقندی، مدیر سینمای استان ها، غلام رضا نجاتی، مدیرکل سینما و پیرانی، کارگردان فیلم هناس است.

معاونان وزیر فرهنگ عراق و ایران درباره سفر هیئت ایرانی به عراق، برنامه هیئت ایرانی طی حضور در عراق و فعالیت های هفته فیلم ایران در بغداد رایزنی کردند.

محمد خزاعی گفت که این سفر نشان دهنده همکاری فرهنگی و هنری و تبادل تجربه بین دو کشور همسایه است.

وی با اشاره به اهتمام دو کشور به فعالسازی همکاری های فرهنگی و هنری به ویژه پس از سفر وزیر فرهنگ عراق به ایران، گفت که هفته فیلم ایران در عراق یکی از نتایج مهم روابط فرهنگی بین دو کشور و ثمره نخست سفر هیئت عراقی به ایران است.

خزاعی بیان کرد که همکاری فرهنگی بین عراق و ایران به حوزه سینما خلاصه نمی شود بلکه گردشگری دینی، آثار باستاتی و تبادل تجربه فرهنگی را شامل می شود.

رئیس سازمان سینمایی ایران پیشتر در دیدار با همتای عراقی خود یادداشت همکاری مشترکی در حوزه سینما امضا کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا