اقتصادی

حفاری 92 چاه نفتی در عراق در سال جاری

شرکت حفاری چاه‌های نفت عراق از حفاری 92 چاه نفت در این کشور در سال جاری خبر داد.

میدل ایست نیوز: شرکت حفاری چاه‌های نفت عراق از حفاری 92 چاه نفت در این کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش «ناس نیوز»، «باسم عبدالکریم ناصر»، مدیر کل شرکت حفاری چاه‌های نفت عراق، یکشنبه شب (24 ژوئیه) اعلام کرد که این شرکت در این روز 2 چاه نفت جدید در میدان‌های نفتی مجنون و الزبیر را به بهره‌برداری رسانده و بدین ترتیب شمار چاه‌های نفتی حفاری شده در مرکز و جنوب و شمال عراق در سال جاری به 92 چاه رسیده است.

او گفت که این پروژه‌ها به سفارش شرکت‌های استخراج نفت داخلی و خارجی در میدان‌های نفتی عراق انجام شده است.

وی افزود که حفاری چاه نفتی MJ-136 در میدان نفتی مجنون بخشی از پروژه حفاری 43 چاه جدید در این میدان نفتی است که با همکاری شرکت امریکایی هالیبرتون انجام می‌شود.

به گفته این مقام وزارت نفت عراق حفاری چاه نفتی ZB-536 در میدان نفتی الزبیر نیز  به سفارش شرکت ایتالیایی Eni و در مدت 22 روز انجام شده است.

باسم عبدالکریم ناصر تأکید کرد که کادرهای این شرکت‌ها با تجربه و سابقه طولانی توانایی حفاری چاه‌های نفت با پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و بالاترین کیفیت و استانداردهای زیست‌محیطی را دارند.

روز گذشته، «احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق، تأکید کرد که این کشور در حال اجرای اقدامات عملی لازم برای افزایش تولید نفت خود از حدود 3.3 میلیون بشکه به 8 میلیون بشکه ظرف کم‌تر از 5 سال است.

او گفت که این را احتمالا بتوان بزرگ‌ترین برنامه استخراج نفت در سراسر جهان دانست و افزود که این برنامه با مشارکت گسترده شرکت‌های نفتی جهان و با جذب سرمایه‌ها و متخصصان و فناوری‌های پیشرفته بزرگ‌ترین شرکت‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود که وزارت نفت عراق نیز درآمدهای حاصل از مشارکت سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفتی را در این پروژه‌ها به کار می‌گیرد.

وزیر نفت عراق تأکید کرد که این کشور در تحقق سیاست تعادل میان سود و اجرای پروژه‌های بزرگ‌تر به منظور رسیدن به هدف تولید 8 میلیون بشکه در روز تا سال 2025 است.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا