سیاسی

عضو اتحادیه میهنی: حمله ترکیه باعث اتحاد بغداد و اربیل شد

یک عضو اتحادیه میهنی کردستان در اظهاراتی اعلام کرد که حمله ترکیه باعث شد تا بغداد و اربیل متحد شوند و موضع شورای امنیت درباره این حمله نیز مثبت بود.

میدل ایست نیوز: شیلان فتحی، عضو اتحادیه میهنی کردستان در گفت‌وگو با الفرات نیوز گفت که حمله ترکیه باعث شد تا بغداد و اربیل متحد شوند و موضع شورای امنیت در این باره مثبت بود.

فتحی افزود که امیدواریم حادثه اخیر نشانه همگرایی دیدگاه‌ها و وحدت مواضع در قبال این مصیبت‌ها باشد.

این عضو اتحادیه میهنی با بیان اینکه اقلیم کردستان از حملات ترکیه و دخالت این کشور در خاک عراق بسیار رنج دیده است، بیانیه شورای امنیت در مورد حمله ترکیه را گامی مثبت پس از سال‌ها انتظار دانست.

وی گفت که نیروهای ترکیه وارد عمق خاک عراق شده‌اند و در برخی مناطق بیش از 40 کیلومتر پیشروی داشته‌اند.

عضو اتحادیه میهنی خاطرنشان کرد که “پ.ک.ک” تنها در عراق حضور ندارد بلکه در دیگر کشورها هم فعالیت دارد ولی ترکیه با این بهانه به حملات علیه عراق ادامه می‌دهد.

«فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق نیز در سخنان خود در نشست فوق‌العاده شورای امنیت که بامداد امروز چهارشنبه به درخواست عراق برای بررسی تجاوز نظامی ترکیه به خاک عراق برگزار شد ضمن استقبال از بیانیه شورای امنیت در محکومیت حمله ترکیه، تاکید کرد که ارتش ترکیه دست به تجاوز به خاک و حاکمیت ارضی و جان شهروندان عراقی زد و در این حمله 9 غیر نظامی از جمله یک دختربچه به شهادت رسیده و 33 نفر زخمی شدند.

در ادامه این جلسه نمایندگان امریکا، امارات، ایرلند، گابون، هند، نروژ، غنا، مکزیک، فرانسه، روسیه، انگلستان، کنیا، چین، آلبانی و برزیل نیز در سخنانی این حمله را محکوم و بر اهمیت حفاظت از امنیت و ثبات در عراق و احترام به حاکمیت ارضی این کشور تاکید کردند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا