اجتماعی

فراهم شدن مقدمات سرشماری نفوس و مسکن در عراق

وزیر برنامه‌ریزی عراق از انجام سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در ماه مه و ضرورت فراهم کردن الزامات انجام سرشماری اصلی خبر داد.

میدل ایست نیوز: محمد علی تمیم معاون نخست‌وزیر و وزیر برنامه ریزی عراق روز پنجشنبه دستور داد تا تمام الزامات اجرای سرشماری آزمایشی در ماه مه آینده فراهم شود تا از این طریق، توانمندی های این وزارتخانه به عنوان بخشی از آمادگی های آن برای انجام سرشماری اصلی و عمومی نفوس و مسکن به محک گذاشه شود. قرار است سرشماری اصلی در تاریخ 20 مه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وزارت برنامه ریزی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد کمیته بررسی دیدگاه‌ها و نظرات در وزارت برنامه ریزی، چهارمین نشست دوره ای خود را برای سال 2024 به ریاست محمد علی تمیم معاون نخست‌وزیر و وزیر برنامه‌ریزی برگزار کرد و طی این جلسه، وزیر دستور داد تا همه الزامات برای انجام سرشماری آزمایشی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه طرح سرشماری اولویت اول وزارتخانه و دولت است، بر نقش اصلی دولت‌های محلی در استانداری‌ها در اجرای این طرح تاکید کرد.

در همین ارتباط، ضیاء عواد کاظم رئیس اداره آمار و سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی، پیشرفت‌های حاصل از آمادگی‌های جاری برای انجام سرشماری آزمایشی را بررسی و خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی برای کادرهای این اداره از اول ماه مه آینده آغاز می‌شود تا  آنها آمادگی لازم  برای انجام سرشماری اصلی را به دست آورند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا