اجتماعیاقتصادی

درآمد بیش از دو و نیم میلیارد دلاری اردن از گردشگری طی 7 ماه نخست 2022

درآمد اردن از گردشگری در 7 ماه نخست سال جاری با افزایش 204.5 درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته به 2.87 میلیارد دلار رسید.

میدل ایست نیوز: درآمد اردن از گردشگری در 7 ماه نخست سال جاری با افزایش 204.5 درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته به 2.87 میلیارد دلار رسید.

به گزارش العربی الجدید، بنابر تازه ترین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی اردن، شمار گردشگرانی که از اردن بازدید کرده اند از یک میلیون و 722 گردشگر به 2 میلیون و 503 هزار نفر افزایش یافت.

هزینه های گردشگری در خارج از اردن نیز طی این دوره با افزایش 99.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود 832 میلیون دلار رسید. بنابر تازه ترین آمار صادر شده از سوی بانک مرکزی اردن، شمار گردشگران اردنی که به خارج از کشور رفته اند 95 درصد افزایش یافت.

براساس آمار منتشر شده، درآمد اردن از گردشگری در ماه ژوئیه نیز با افزایش 123.3 درصدی نسبت به همین ماه در سال گذشته به 673.3 درصد رسید. شمار گردشگرانی که در این مدت از اردن بازدید کرده اند با افزایش 326 هزار نفر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به 587 هزار نفر رسید.

هزینه های گردشگری در خارج از اردن طی ماه ژوئیه نیز با افزایش 55.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش 53 درصدی شمار گردشگران به 213.5 میلیون دلار رسید.

هزینه های گردشگری در خارج از اردن طی 7 ماه نخست سال جاری با افزایش 99.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در نتیجه افزایش 95 درصدی شمار گردشگران به 831.7 میلیون دلار رسید.

پیش از این درآمدهای گردشگری اردن در نتیجه اقدامات پیشگیرانه دولت برای مقابله با کرونا از جمله بستن فرودگاه ها و اعمال محدودیت ها کاهش یافته بود.

وزارت گردشگری اردن، پیشتر طی ارزیابی هایی، اعلام کرده بود که درآمدهای این کشور از سال 2022 به وضعیت سابق و پیش از ظهور کرونا بازخواهد گشت.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا