خبر اولسیاسی

بارزترین ازدواج‌های سیاسی در جهان عرب

ازدواج های سیاسی با هدف تحکیم روابط بین دو کشور انجام می شود که گاهی اوقات در راستای توافق های سیاسی بین کشورها و خارج از اراده زوجین است.

میدل ایست نیوز: ازدواج سیاسی به قرون گذشته باز می گردد، مبالغه نیست اگر بگوییم که به عصر سلیمان نبی باز می گردد که با بلقیس، ملکه سبا ازدواج کرد.

به گزارش الخلیج آنلاین، تاریخ نمونه های بسیاری از ازدواج سیاسی به خود دیده است، برخی از این ازدواج ها در راستای توافق های سیاسی بین کشورها بوده و از اراده زوجین خارج بوده است.

در سطح کشورهای عربی نیز، حاکمان و اعضای خانواده آنها در برخی از کشورها از جمله کشورهای عضو شورای همکاری با یکدیگر ازدواج کرده اند که به بارزترین آنها می پردازیم.

اردن و عربستان

تازه ترین این ازدواج ها، بین حسین بن عبدالله، ولیعهد اردن با رجوه خالد بن مساعد بن سیف بن عبدالعزیز آل سیف، دختر یک قبیله از عربستان بود.

دیوان پادشاهی اردن در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که با حضور عبدالله دوم، پادشاه اردن و رانیه، ملکه اردن، مراسم نامزدی ولیعهد اردن با رجوه خالد برگزار شد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان پس از این مراسم در تماسی با عبدالله دوم، نامزدی ولیعهد این کشور را تبریک گفت.

وی در تماسی دیگر با ولیعهد اردن نیز، نامزدی او را تبریک گفت و برای او توقیف و خوشبختی آرزو کرد.

خانواده آل سیف از قبیله سبیع در شهر العطار در سدیر منطقه نجد هستند.

بحرین و عربستان

در ژوئن 2011، خبرگزاری رسمی بحرین اعلام کرد که خالد بن حمد آل خلیفه، پسر پادشاه بحرین با سحاب بنت عبدالله بن عبدالعزیز، دختر پادشاه عربستان ازدواج کرد.

امارات و اردن

محمد بن راشد آل مکتوم، نائب رئیس امارات و حاکم دبی در سال 2004، با هیا بنت الحسین، خواهر پادشاه اردن ازدواج کرد که حاصل آن دو فرزند شد.

این ازدواج تا سال 2019 ادامه داشت تا اینکه هیا بنت الحسین به همراه فرزندانش به بریتانیا رفت و خواستار طلاق شد.

بحرین و امارات

در سال 2009 و برای تحکیم روابط بین دو کشور، ناصر بن حمد آل خلیفه، پسر پادشاه بحرین با دختر محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی ازدواج کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا