خبر اولسیاسی

پیش شرط صدر برای توافق: احزاب و شخصیت‌های سیاسی کنونی در انتخابات و تشکیل دولت شرکت نکنند

مقتدی صدر گفت آماده است به شرط عدم مشارکت احزاب و شخصیت های سیاسی در انتخابات آتی و تشکیل دولت تا 72 ساعت آینده توافقنامه ای امضا کند.

میدل ایست نیوز: صالح محمد العراقی، منتشرکننده مواضع مقتدی صدر، رهبر جریان صدر خواستار عدم مشارکت همه احزاب سیاسی از جمله جریان صدر در انتخابات آتی و تشکیل دولت شد.

به گزارش شفق نیوز، وی در توئیتی گفت که آنچه مهم تر از انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام است، عدم مشارکت همه احزاب و شخصیت های سیاسی که از 2003 تاکنون در فرآیند سیاسی شرکت کرده اند از جمله سران، وزرا و کارکنان و مقامات ویژه وابسته به احزاب حتی جریان صدر، در انتخابات و تشکیل دولت است.

العراقی افزود که این طرح بجای همه طرح هایی است که برخی از جمله سازمان ملل به دنبال آن هستند و من آماده ام از اکنون تا حداکثر 72 ساعت توافقنامه ای با طرح مذکور امضا کنم.

منتشر کننده مواضع صدر گفت که نباید گفته شود این موضوع پس از انتخابات آتی تحقق یابد و این موضوع همچنین نباید به شیوه ای خونین محقق شود، و اگر محقق نشود، فرصتی برای اصلاحات نیست و بنابراین دلیلی برای مداخله من در آنچه رخ خواهد داد نه با توئیت و نه با چیز دیگر وجود ندارد.

پیش از این رهبر جریان حکمت ملی عراق گفته بود که برگزاری انتخابات زودهنگام پس از تشکیل دولت جدید و اصلاح قانون انتخابات و تضمین سلامت عملکرد کمیساریای عالی مستقل انتخابات، قابل بررسی، تفاهم و اجراست.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا