سیاسی

صدر: اعتبار فتوای پدرم در تقلید از آیت الله حائری با استعفای ایشان به پایان رسید

سخنگوی مواضع مقتدی صدر گفت که اعتبار فتوای آیت الله صدر در تقلید از آیت الله حائری با استعفای ایشان به پایان رسیده است.

میدل ایست نیوز: صالح محمد العراقی، منتشر کننده مواضع مقتدی صدر، رهبر جریان صدر توضیح داد که منظور مقتدی صدر از «مرجع»، در بیانیه ای انتقادی از آیت الله حائری، ایشان بوده و آن را در پاسخ به سوالی درخصوص کناره گیری بیان کرده است و نه عقب نشینی انقلابیون.

وی اشاره کرد که هرچند آیت الله حائری به نوشتن بیانیه اخیرش به خصوص بند «ه» مجبور شده، اما صدر به وصیت پدرش که اعتبارش با استعفای مرجع به پایان رسیده، پایبند است.

پیش از این آیت الله حائری در بند «ه» بیانیه اش گفته بود که فرزندان شهیدان صدر باید بدانند که علاقه به آن شهید کفایت نمی‌کند بلکه باید با عمل صالح و پیروی واقعی از آموزه‌های آنان باشد و صرف ادعا یا وابستگی کافی نیست.

وی تاکید کرده بود که هرکس به نام شهیدان صدر در پی تفرقه در میان شیعیان و ملت عراق باشد یا به نام آنان خود را متصدی رهبری سازد بدون آنکه از اجتهاد یا دیگر شرایط رهبری شرعی برخوردار باشد «در واقع صدری نیست هرچند مدعی آن باشد یا به آنان منتسب شود».

صدر نیز در واکنش به این بیانیه گفته بود: «با اینکه می‌دانم کناره‌گیری آیت الله حائری و صدور این بیانیه به اراده شخصی وی نبوده، اما من نیز اعلام می کنم که دیگر در امور سیاسی دخالت نخواهم کرد و از اکنون به طور کامل از عرصه کناره‌گیری می‌کنم و همه دفاتر وابسته به خود جز مرقد و موزه و مؤسسه میراث خاندان صدر را مسدود می‌کنم».

منبع
دجله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا