اجتماعیاقتصادیخبر اول

مشهورترین مکان های دیدنی در بغداد کدام است؟

بغداد یکی از زیباترین شهرهای کشورهای عربی و دارای آثار تاریخی بسیاری است که بازدیدکنندگانی از سراسر جهان دارد.

میدل ایست نیوز: به نوشته وبگاه العین، بغداد یکی از زیباترین شهرهای کشورهای عربی و دارای آثار تاریخی بسیاری است که بازدیدکنندگانی از سراسر جهان دارد.

بغداد، پایتخت عراق یا شهر گرد و نام های تاریخی بزرگ بسیار دیگر بر روی یکی از زیباترین و قدیمی ترین شهرهای جهان گذاشته شده است.

بغداد در کنار رودخانه دجله قرار دارد و این شهر با آب و هوای کویری آن شناخته می شود.

بر روی زمین این شهر دایره ای شکل، اقوام و قبایل زیادی زندگی کرده اند و آثار ارزشمندی، از جمله یادمان الشهید، برج بغداد و موزه عراق را از خود بر جای گذاشته اند.

بغداد دارای بسیاری از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری در سراسر جهان است و در این شهر می توانید اولین دانشگاه جهان به سبک معماری قرن سیزدهم، مسجد الکاظمیه(حرم الکاظمین)، موزه اسلامی، کاخ عباسی و بازارهای مختلف در کرانه شرقی را مشاهده کنید.

یکی از آثار مهم شهر بغداد، مسجد جوادین است که با طراحی معماری کلاسیک، تزیینات اسلامی، طرح های هندسی نفیس و آیات قرآنی که بر تمام دیوارهای آن نوشته شده، متمایز شده است.

این مکان مورد بازدید گردشگران از سراسر جهان است و بهترین مکان برای لذت بردن از معماری باشکوه گذشته است.

از دیگر آثار معروف شهر بغداد کاخ عباسی است که تنها کاخ عباسی باقی مانده در بغداد است و در نزدیکی دروازه شمالی مشرف به رودخانه دجله واقع شده است.

این کاخ توسط خلیفه الناصر لدین ‌الله در سال 1225 ساخته شده است و این کاخ دارای طراحی معماری قابل توجه و منحصر به فردی است.

کاخ عباسی از زیباترین آثار گردشگری شهر بغداد است و دارای محوطه ای در وسط بنا و دو طبقه با اتاق های مختلف و طاق های باشکوه است.

به نوشته وبگاه مجله الشبکه، این کاخ در اواخر دوره عباسی بنا شده است و به گفته «کرامه هاشم عبد الرضا»، کارشناس آثار اسلامی، این اثر 900 سال قدمت دارد و از آجر بنا شده و از 40 اتاق تشکیل شده است که در دو طبقه قرار دارند و از زیباترین ویژگی های معماری و هنری کاخ عباسی، ضخامت دیوارهای آن است که بیش از یک متر است و این ویژگی باعث می شود که این بنا در تابستان گرم و در زمستان سرد نباشد.

به نوشته وبگاه العین، مسجد ام القری یکی دیگر از مکان های مشهور شهر بغداد است.

مسجد ام القری یا مسجد المعارف یکی از بزرگ ترین مسجدهای شهر بغداد است و این مسجد دارای طرح مستطیل شکل عظیمی است و مساحتی بالغ بر 20 هزار مترمربع دارد.

با نگاهی به پایین از بالای ساختمان مسجد، نقشه ای از جهان عرب را می بینید، جایی که دریاهای اطراف جهان عرب با حوضچه های دریاچه ای از آب داخل مسجد پر شده است.

از دیگر مکان های دیدنی شهر، پارک الزوراء در قلب شهر بغداد است که یکی از مهم ترین مکان های تفریحی شهر و مناسب همه اعضای خانواده است.

این پارک دارای مجموعه بزرگی از بازی های تفریحی و تعداد بسیاری از رستوران های بین المللی است.

موزه بغداد یکی از مهم ترین مکان های گردشگری در شهر بغداد است و این موزه در سال 1970 تاسیس شده و در نزدیکی رودخانه دجله واقع شده است.

این موزه داستان کاملی را بیان می کند و مهم ترین رویدادهای خود را مستند می کند، چنان که 70 صحنه از دوره های تاریخی در عراق را با استفاده از نمونه هایی در اندازه های طبیعی نمایش می دهد که زندگی مردم بغداد، از جمله شغل ها، آداب و رسوم محلی و زندگی کوچه و خیابان را شامل می شود.

به نوشته وبگاه روائع الکون، یکی از مکان های گردشگری در بغداد مدرسه مستنصریه است و قدمت این مدرسه به قرون وسطا باز می گردد و در کرانه رود دجله واقع شده است.

زمانی مهم ‌ترین مرکز آموزش بغداد بوده است و در تعالیم اسلامی تخصص داشته و یکی از تنها نمونه ‌های هنر کلاسیک اسلامی است که در حال حاضر در شهر باقی مانده است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا