سیاسی

تاکید الکاظمی و مسرور بارزانی بر لزوم گفت وگو درباره پرونده های مشترک

نخست وزیر عراق و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق بر لزوم گفت وگو برای کاهش موانع در برابر پرونده های مشترک بین دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار و گفت وگو کرد.

بنابر آنچه در بیانیه نخست وزیری عراق آمده است، دو طرف درباره شماری از پرونده های بین دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان رایزنی کردند.

الکاظمی و بارزانی بر لزوم گفت وگو برای کاهش موانع در برابر پرونده های مشترک بین دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان تاکید کردند.

دو طرف شماری از سختی ها و مسائلی که به شهروندان اقلیم کردستان و زندگی روزمره آنها آسیب می زند را بررسی کردند.

نخست وزیر عراق و نخست وزیر اقلیم کردستان تاکید کردند که منافع همه طیف های جامعه، حقوق قانونی آنها در خدمات، مراقبت های بهداشتی و آموزشی و سایر خدمات در سراسر کشور از جمله اقلیم کردستان باید در اولویت باشد.

در این دیدار بر تداوم دیدارهای مشترک و تعامل جدی با پرونده ها و تامین همه شرایط برای گفت وگوهای سازنده که منجر به راه حل هایی واقع بینانه در چارچوب قانون اساسی می شود، تاکید شد.

نخست وزیر عراق پیش از این در دیدار با مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات درباره چالش های امنیتی مختلف و اهمیت تداوم هماهنگی مشترک بغداد و اربیل و شماری از پرونده ها و در راس آن مبارزه با تروریسم و تعرضات مکرر به اراضی عراق رایزنی کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا