سیاسی

رایزنی الکاظمی و نچیروان بارزانی درباره حمله به اقلیم کردستان

نخست وزیر عراق و رئیس اقلیم کردستان عراق به بررسی تحولات امنیتی اخیر و هدف قرار دادن مناطقی در اقلیم کردستان پرداختند.

میدل ایست نیوز: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کرد.

بنابر آنچه در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق آمده است، دو طرف درباره آخرین تحولات روند فرایند سیاسی و تلاش های دولت فدرال و اقلیم کردستان برای تقریب دیدگاه ها بین طرف های سیاسی موثر و حفظ آرامش جامعه و گفت وگو به عنوان تنها روش برای ایجاد راه حل تاکید کردند.

الکاظمی و بارزانی با بیان اینکه خون و جان مردم عراق و حفظ اموال و دارایی های عمومی و خصوصی هدف است، تاکید کرد که همه باید با نیروهای امنیتی و برای انجام وظایف آنها برای حفظ امنیت و ثبات عراق همکاری کنند.

نخست وزیر عراق و رئیس اقلیم کردستان عراق به بررسی تحولات امنیتی اخیر و هدف قرار دادن مناطقی در اقلیم کردستان پرداختند و بر لزوم احترام به حاکمیت عراق و مخالفت با تبدیل عراق به میدانی برای تسویه حساب های منطقه ای تاکید کردند.

دو طرف بر پایبندی عراق و اقلیم کردستان به روابط حسن همجواری و اینکه اراضی عراق، تهدیدی برای کشورهای همجوار نباشد، تاکید کردند.

نخست وزیر عراق و مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات نیز پیشتر درباره چالش های امنیتی مختلف و اهمیت تداوم هماهنگی مشترک بغداد و اربیل و شماری از پرونده ها و در راس آن مبارزه با تروریسم و تعرضات مکرر به اراضی عراق رایزنی کردند.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا