سیاسی

یک استاد زبان فارسی سفیر ترکیه در تهران شد + سوابق

وزیر امور خارجه ترکیه «حجابی کرلانقیج» را به عنوان سفیر جدید این کشور در تهران معرفی کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه ترکیه «حجابی کرلانقیج» را به عنوان سفیر جدید این کشور در تهران معرفی کرد.

به گزارش آناتولی، رسانه های ایرانی خبر دادند که حجابی کرلانقیج که به عنوان سفیر جدید ترکیه در تهران معرفی شده،  مترجم دیوان کامل حافظ به ترکی استانبولی است و در سال گذشته موفق به دریافت نشان درجه یک علمی حافظ‌شناسی شده است.

بر اساس اطلاعات پایگاه رسمی دانشگاه آنکارا، کرلانقیج زاده 1966 است که در دانشگاه آنکارا در رشته زبان و فرهنگ فارسی مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا گرفته است.

وی از سال 1998 در بخش فرهنگ و زبان‌های شرقی دانشکده زبان و تاریخ و جغرافیای دانشگاه آنکارا تدریس کرده و در سال‌های2011-2020 ریاست گروه زبان فارسی بر عهده داشته است.

او در سال‌های 2004-2005 به عنوان استان مهمان در دانشگاه علامه طباطبائی ایران فعالیت کرده است.

کرلانقیج همچنین ریاست اتحادیه نویسندگان ترکیه را بر عهده داشته است.

از سوی دیگر وزیر خارجه ترکیه سدات اونال را به عنوان نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل متحد، فاروق قیماقچی با عنوان نماینده دائم ترکیه در نزد اتحادیه اروپا و زکی لونت گومروکچو نیز به عنوان نماینده دائم ترکیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) معرفی کرده است.

براساس حکم وزیر امور خارجه ترکیه، سفرا و نمایندگی های دائم کشور در لندن، لیسبون، شورای اروپا، موگادیشو، لیما، جاکارتا، دوشنبه، بوینس آیرس، اوتاوا، اسلو، برازیلیا و شماری دیگر از پایتخت‌های جهان و سازمان بین المللی تغییر کردند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا