خبر اولسیاسی

ده‌ها کشته و زخمی در درگیری‌های مسلحانه در شمال سوریه

درگیری هایی شدیدی در حومه شمالی حلب میان گروه های مسلح طرفدار ترکیه رخ داد که ده ها مسلح طی آن کشته، زخمی و بازداشت شدند.

میدل ایست نیوز: درگیری هایی شدیدی در حومه شمالی حلب میان گروه های مسلح طرفدار ترکیه رخ داد که ده ها مسلح طی آن کشته، زخمی و بازداشت شدند.

به گزارش روسیا الیوم، درگیری ها پس از بازداشت دو تن از فرماندهان گروه فرقه الحمزه توسط سپاه سوم وابسته به لشکر الجبهه الشامیه، به دلیل اثبات دست داشتن در ترور یک فعال رسانه ای آغاز شد.

نیروهای الجبهه الشامیه به مقرهای فرقه الحمزه در شهر الباب در شمال حلب حمله کردند و نیروهای فرقه الحمزه نیز در پاسخ به این اقدام به نیروهای الجبهه الشامیه حمله کردند.

این دو گروه از حرکه التحریر و البناء و حرکه احرار الشام و جبهه النصره کمک خواستند که در پی آن تجهیزات نظامی گسترده ای به شهر الباب ارسال شد اما در حین عبور از شهر عفرین هدف حمله قرار گرفت و درگیری ها به عفرین منتقل شد.

این درگیری ها به کشته، زخمی و بازداشت ده ها نیروی مسلح از همه طرف ها منجر شد و دو غیرنظامی نیز در این درگیری ها کشته و 7 غیرنظامی نیز مجروح شدند.

در این درگیری ها خسارت های گسترده ای به منازل و دارایی های مردم وارد شد.

جبهه النصره کنترل 5 روستا در عفرین را به دست گرفت و الجبهه الشامیه نیز کنترل 4 روستا در الباب را بر عهده گرفت و نیروهای فرقه الحمزه را از آن اخراج کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا