اقتصادی

فرود نخستین پرواز در فرودگاه کرکوک ظرف یک ماه آینده

معاون مدیر فرودگاه بین المللی کرکوک گفت که نخستین پرواز مسافری در این فرودگاه حداکثر ظرف 2 الی 4 هفته آینده فرود خواهد آمد.

میدل ایست نیوز: ایاد ابراهیم، معاون مدیر فرودگاه بین المللی کرکوک گفت که برقراری نخستین پرواز در این فرودگاه به هماهنگی با شرکت های عامل در این فرودگاه بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی افزود که نخستین پرواز مسافری که در این فرودگاه فرود خواهد آمد حداکثر پس از دو هفته تا نهایتا 30 روز انجام خواهد شد.

ابراهیم تصریح کرد که این فرودگاه به قشر گسترده ای از شهروندان کرکوک و 4 استان مجاور خدمات رسانی می کند و 500 فرصت شغلی برای اهالی کرکوک ایجاد خواهد کرد که امکان افزایش فرصت های شغلی پس از فعالیت فرودگاه وجود دارد.

وی توضیح داد که این فرودگاه یک مرکز تراتزیت بین المللی خواهد بود زیرا شرکت سرمایه گذار آن برای بازده مالی به باربری هوایی وابسته است.

معاون مدیر فرودگاه بین المللی کرکوک اظهارداشت که این فرودگاه دو باند برای فرود و برخاستن دو هواپیما به صورت همزمان علاوه بر پارکینگی با ظرفیت 9 هواپیما دارد.

وی اشاره کرد که این فرودگاه دو رادار جدید دارد که برای تردد هواپیماها در همه استان های شمالی به کار می رود.

ابراهیم از وجود یک سالن اختصاصی برای عمره گزاران با ظرفیت 500 نفر علاوه بر سالن اصلی فرودگاه خبر داد.

پیشتر عبدالصمد الکبیسی، مدیر فرودگاه بین المللی کرکوک که دو روز پیش افتتاح شده، گفت که ظرفیت این فرودگاه 500 هزار مسافر در سال است.

ناصر حسین الشبلی، وزیر حمل و نقل عراق امروز یکشنبه فرودگاه بین المللی کرکوک را افتتاح کرد.

عراق چندین فرودگاه دارد که تنها 5 مورد از آنها بین المللی است که عبارت است از فرودگاه بغداد، نجف، اربیل، سلیمانیه و بصره.

فرودگاه های دیگر عراق نظیر ذی قار و موصل تنها برای سفرهای داخلی استفاده می شوند و الانبار نیز در حال احداث یک فرودگاه است که گفته می شود بخشی از آن برای باربری هوایی استفاده خواهد شد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا