سیاسی

بولتون: مخالفان ایران از طریق اقلیم کردستان عراق مسلح می‌شوند

مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به اعتراضات اخیر در داخل ایران، گفت که این افراد از طریق کردستان عراق به اسلحه دسترسی پیدا می‌کنند.

میدل ایست نیوز: جان بولتون، مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به اعتراضات اخیر در داخل ایران، گفت که این افراد از طریق کردستان عراق به اسلحه دسترسی پیدا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، بولتون که به اتخاذ مواضع تند و اظهارات مداخله جویانه علیه جمهوری اسلامی ایران شهره است در گفت و گو با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت که مخالفان ایران با سلاح‌هایی که از پایگاه‌های نظامی و از نقاطی در کردستان عراق وارد می‌شود، مسلح شده و این وضعیت نشانگر  این است که دیگر آنها غیر مسلح نیستند.

بولتون اعتراضات مخالفان را یک “تلاش نظام مند” نه در راستای اعتراض بلکه بکارگیری زور علیه حکومت خواند.

این مقام سابق آمریکا، ایجاد انشقاق در ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران را روشی برای فروپاشی حکومت عنوان کرد.

مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید درمورد مذاکرات هسته ای ایران نیز مدعی شد که هرگونه مذاکره درباره احیای توافق هسته‌ای 2015 به صورت کامل پرونده‌اش بسته شده تا آمریکا هرگز به این توافق بازنگردد.

این مقام سابق آمریکایی اضافه کرد این یک اشتباه بزرگی است که دولت جو بایدن مرتکب شده و در دو سال گذشته سعی در زنده کردن توافق هسته‌ای داشته است.

بولتون همچنین به دولت آمریکا توصیه کرد که به دخالت خود در ناآرامی‌های ایران ادامه دهد و با گروه‌های مخالف خارج نشین فعال در شبکه‌های اجتماعی مشورت کند. وی افزود که آمریکا باید چیزی که آنها بیشتر احتیاج دارند را در اختیارشان بگذارد.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا