سیاسی

«الجزیره» پرونده قتل ابو عاقله را به دادگاه لاهه ارجاع داد

شبکه الجزیره پرونده ترور شیرین ابو عاقله، خبرنگار خود را که از سوی نیروهای اسرائیلی به شهادت رسید، به دادگاه بین المللی کیفری در لاهه ارجاع داد.

میدل ایست نیوز: شبکه الجزیره امروز سه شنبه پرونده ترور شیرین ابو عاقله، خبرنگار خود را که از سوی نیروهای اسرائیلی به شهادت رسید، به دادگاه بین المللی کیفری در لاهه ارجاع داد.

به گزارش الجزیره، این اقدام در حالی صورت می گیرد که از شهادت وحشیانه شیرین ابو عاقله 6 ماه می گذرد.

در بیانیه صادر شده توسط الجزیره آمده که در پرونده ارجاع شده به دادستان کل دادگاه بین المللی کیفری، مستندات جدیدی از اظهارات شاهدان و صحنه هایی که نشان می دهد شیرین و همکارانش در معرض تیراندازی مستقیم نیروهای اسرائیلی قرار گرفته اند، ارائه شده که نشان می دهد ادعای مقامات اسرائیلی مبنی بر اینکه شیرین ابو عاقله به اشتباه بر اثر تیراندازی کشته شده، بی اساس است.

مستندات ارائه شده حاکی از آن است که در آن منطقه درگیری و تیراندازی وجود نداشته و تنها از سوی نیروهای اسرائیلی به شیرین و همکارانش تیراندازی شده و خبرنگاران در فضایی که به وضوح قابل مشاهده بود به آرامی حرکت می کردند در حالی که جلیقه و کلاه‌خود رسانه ای داشتند و شخص دیگری در آن مکان حضور نداشته است.

این مستندات ادعا و تحقیقات ارتش اسرائیل را زیر سوال می برد و نشان می دهد که این قتل عمدی و بخشی از کارزار گسترده برای هدف قرار دادن الجزیره و ساکت کردن خبرنگاران است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا