خبر اولسیاسی

تهدید انصارالله پس از آغاز فرماندهی مصر بر نیروهای چندملیتی در آب‌های دریای سرخ

ساعاتی پس از آنکه ارتش مصر اعلام کرد که مأموریت بین‌المللی جدیدی در دریای سرخ و خلیج عدن بر عهده گرفته، گروه انصارالله هشدار داد که در صورت نزدیک شدن هر طرفی به آب‌های یمن واکنش نظامی نشان خواهد داد.

میدل ایست نیوز: ساعاتی پس از آنکه ارتش مصر اعلام کرد که مأموریت بین‌المللی جدیدی در دریای سرخ و خلیج عدن بر عهده گرفته، گروه انصارالله هشدار داد که در صورت نزدیک شدن هر طرفی به آب‌های یمن واکنش نظامی نشان خواهد داد.

به گزارش «الجزیره»، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع انصارالله یمن گفت که تنگه باب المندب و خلیج عدن و دریای عرب و ادامه این خط تا ارخبیل سقطری و جزایر یمن همگی بخشی از خاک یمن هستند که حاکمیت کامل یمن بر آن وجود دارد.

او گفت که نیروهای مسلح انصارالله همه اقدامات لازم برای برخورد قاطع با هرگونه تهدید یا نقض حاکمیت ملی یا نزدیک شدن به آب‌های کشور را انجام داده‌اند.

العاطفی افزود که اقدامات تنبیهی آماده است و در زمان مناسب اعلام می‌شود و اگر مجبور به استفاده از آنها شدیم کسی ما را ملامت نکند.

از سوی دیگر، «علی الکثیری» سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن با انتشار بیانیه‌ای از واگذاری فرماندهی نیروهای مشترک 153 به مصر استقبال کرد.

وی گفت که مسئولیت این نیروها مبارزه با قاچاق و برخورد با فعالیت‌های نامشروع به خصوص فعالیت‌های تروریستی در دریای سرخ و باب المندب و خلیج عدن است.

روز سه‌شنبه ارتش مصر اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور برای اولین بار فرماندهی نیروهای مسئولیت‌های مشترک 153 بین‌المللی را بر عهده گرفته که مسئولیت آن حفظ امنیت دریای سرخ و باب المندب و خلیج عدن است.

این نیروهای چندملیتی شامل نیروی دریایی مصر و عربستان و امارات و اردن و امریکا می‌شود و به طور خاص در این منطقه فعالیت می‌کند.

خلیج عدن و تنگه باب المندب که گذرگاه بسیاری از کشتی‌های تجاری جهان است در سال‌های اخیر شاهد حملات گوناگون بوده است.

یمن از 8 سال پیش که عربستان سعودی به این کشور حمله کرد شاهد جنگی خانمان‌سوز بوده که یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های انسانی در جهان را ایجاد کرده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا