اقتصادی

تلاش برای افزایش تولید در میدان نفتی الرمیله به 1.7 میلیون بشکه

وزیر نفت عراق در بازدید از میدان نفتی الرمیله از برنامه‌ریزی برای افزایش تولید نفت این میدان به 1.7 میلیون بشکه در روز خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزیر نفت عراق در بازدید از میدان نفتی الرمیله از برنامه‌ریزی برای افزایش تولید نفت این میدان به 1.7 میلیون بشکه در روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «حیان عبدالغنی»، وزیر نفت عراق، به همراه رئیس شرکت نفت بصره و مدیر شرکت گاز جنوب و رئیس دفتر نمایندگی بریتیش پترولیوم در عراق از میدان نفتی الرمیله دیدن کرد.

عبدالغنی در این بازدید گفت که این میدان نفتی از بزرگ‌ترین میدان‌های نفتی عراق است و هم‌اکنون 1.4 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند و وزارت نفت در نظر دارد که 300 هزار بشکه بر تولید خود از این میدان بیفزاید.

او همچنین از سرمایه‌گذاری برای بهره‌برداری از گاز استخراج شده با نفت در این میدان خبر داد و تأکید کرد که واحد تفکیک گاز و فشرده‌سازی آن در این میدان با پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز کار می‌کند.

میدان نفتی الرمیله در نزدیکی مرز استان بصره با کشور کویت قرار دارد و نهمین میدان نفتی بزرگ جهان است که اکنون بیش از 650 چاه نفت در آن حفاری شده است.

در ماه مه گذشته، وزیر نفت سابق عراق تأکید کرد که این کشور می‌کوشد که تا پایان سال 2027 تولید نفت خود را به 8 میلیون بشکه در روز برساند.

او گفت که ظرفیت تولید نفت عراق در حال حاضر روزانه 4 میلیون و 800 هزار بشکه است که می‌کوشد که این مقدار در آغاز سال 2027 به 6 میلیون بشکه و در پایان این سال به 8 میلیون بشکه برسد.

وی تأکید کرد که عراق برای تحقق این هدف نیازمند همکاری شرکت‌های بزرگ خارجی است و افزود که یکی از مهم‌ترین شرکای عراق در این عرصه همکاری می‌کند شرکت بریتیش پترولیوم است که از میدان نفتی الرمیله روزانه 1.4 میلیون بشکه نفت استخراج می‌کند و در پی افزایش این مقدار تا 1.7 میلیون بشکه در روز است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا