خبر اولسیاسی

فرانس پرس: حزب الله لبنان متهم اصلی تیراندازی به نیروهای یونیفل را تحویل داد

حزب‌الله لبنان متهم اصلی تیراندازی به سمت نیروهای سازمان ملل (یونیفل) را که موجب کشته شدن یک سرباز ایرلندی شد به ارتش تحویل داده است.

میدل ایست نیوز: یک مقام امنیتی به خبرگزاری «فرانس پرس» خبر داد که حزب‌الله لبنان متهم اصلی تیراندازی به سمت نیروهای سازمان ملل (یونیفل) را که موجب کشته شدن یک سرباز ایرلندی شد به ارتش تحویل داده است.

بر اساس این گزارش حزب الله لبنان روز یکشنبه متهم اصلی این حادثه را تحویل داده است.

دستگاه های امنیتی لبنان پیش از این هویت متهم تیراندازی به این نیروها را که در 14 دسامبر در روستای العاقبیه، در بیرون حوزه مأموریت نیروهای یونیفل در جنوب لبنان، رخ داده بود تعیین کرده بودند. این منطقه از مراکز اصلی حزب الله لبنان دانسته می‌شود.

این مقام امنیتی لبنانی که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرده که عامل تیراندازی هم‌اکنون در بازداشت نیروهای امنیتی لبنان است و افزوده که تحویل این فرد در چارچوب همکاری حزب‌الله با تحقیقاتی است که ارتش مأمور اجرای آن شده است.

حزب الله لبنان به محض وقوع حادثه به نیروهای یونیفل تسلیت گفت و خواستار آن شد که «حزب الله در این حادثه غیر عمدی درگیر نشود».

پیش از این سازمان یونیفل از مقامات لبنان خواسته بود که هرچه سریع‌تر تحقیقات در این باره را تکمیل و عاملان حادثه را شناسایی کند.

تاکنون جزئیات حادثه اعلام نشده هرچند ارتش ایرلند تأکید کرده که دو خودروی زرهی حامل 8 نیروی یونیفل در حین تردد به سمت بیروت هدف تیراندازی سلاح‌های سبک قرار گرفته‌اند که در آن یک سرباز ایرلندی کشته و 3 تن زخمی شدند.

مقام امنیتی لبنانی تأکید کرده که در حال حاضر بازجویی از متهم اصلی جریان دارد و تحقیقات در حال تکمیل است و احتمالا افراد دیگری هم به زودی بازداشت خواهند شد.

منبع
فرانس پرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا