سیاسی

تعویق محاکمه متهم قتل «هشام الهاشمی» برای نهمین بار

دستگاه قضائی عراق برای نهمین بار پیاپی محاکمه متهم قتل «هشام الهاشمی»، کارشناس امنیتی عراقی، را به تعویق انداخت.

میدل ایست نیوز: دستگاه قضائی عراق برای نهمین بار پیاپی محاکمه متهم قتل «هشام الهاشمی»، کارشناس امنیتی عراقی، را به تعویق انداخت.

به گزارش «العربی الجدید» قرار بود جلسه محاکمه «احمد عوید الکنانی»، افسر متهم در دست داشتن در ترور «هشام الهاشمی» در ژوئیه 2022، امروز (پنج‌شنبه 29 دسامبر) که نیروی پلیس فدرال عراق است برگزار شود که جلسه برای نهمین بار به تعویق افتاد.

منابع قضائی عراقی خبر دادند که برگزاری جلسه به 8 مارس موکول شده و علت تعویق، اقدامات دادگاه استیناف در ارجاع پرونده به علت اعتراضات درباره بازپرسی از متهم و گرفتن اعتراف اجباری از وی بوده است.

یک عضو اتحادیه وکلای عراق نیز که نخواسته نامش فاش شود گفت که الکنانی همچنان در بازداشت به سر می‌برد و آنچه درباره فرار وی مطرح شده بی اساس است هرچند تعویق مکرر جلسات محاکمه وی نتیجه فشارهای سیاسی برای آزادی وی به بهانه تحت فشار قراردادنش برای اعتراف است.

این فرد تأکید کرده که یکی از گروه‌های مسلح عراقی پشت ماجراست.

«شاهو قره‌داغی»، تحلیلگر سیاسی عراقی، با انتشار توئیتی در این باره نوشت که محاکمه الهاشمی برای نهمین بار به تعویق افتاده و گفت که وقتی با گروه‌های مسلح مواجه باشی قانون و قضاوت و همه چیز تعطیل می‌شود.

هشام الهاشمی تحلیلگر سیاسی و کارشناس امور گروه‌های تروریستی بود که در اوایل دولت مصطفی الکاظمی ترور شد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا