اقتصادیسیاسی

وزارت برق عراق: تفاهم‌نامه با زیمنس 6 هزار مگاوات به تولید برق عراق می‌افزاید

وزارت برق عراق اعلام کرد که یادداشت تفاهم امضاشده با شرکت زیمنس 6 هزار مگاوات بر تولید برق عراق خواهد افزود.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق اعلام کرد که یادداشت تفاهم امضاشده با شرکت زیمنس 6 هزار مگاوات بر تولید برق عراق خواهد افزود.

«احمد موسی العبادی» سخنگوی وزارت برق عراق به خبرگزاری رسمی (واع) گفت که اهمیت این تفاهم‌نامه در آن است که با یکی از مهم‌ترین شرکت‌های جهانی بسته شده و 6 هزار مگاوات به تولید برق عراق خواهد افزود.

او گفت که این تفاهم‌نامه مشکلات انتقال و توزیع برق را هم حل می‌کند و با ساخت ایستگاه‌های مبدل موجب تسهیل توزیع برق در کشور می‌شود.

وی تأکید کرد که افزایش 6 هزار مگاواتی تولید برق و حل مشکل انتقال به معنای اقدامی استراتژیک برای حل بحران برق در عراق است.

العبادی افزود که بهره‌برداری از گاز استخراج‌شده با نفت نیز موجب افزایش صرفه‌جویی در مصرف ارز و حتی ارزآوری در کشور می‌شود.

پیش از این دفتر نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که «زیاد علی فاضل» وزیر برق عراق و «کریستین بروخ»، مدیر عامل شرکت زیمنس، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این بیانیه افزوده که این تفاهم‌نامه دربردارنده بخش‌های اصلی است که نقشه راه توسعه شبکه برق عراق را در پی دارد و به موجب آن شرکت زیمنس برنامه کاملی برای شبکه برق عراق تهیه می‌کند که شامل حل مشکلات فعلی و ساخت نیروگاه‌های جدید است.

به موجب این تفاهم‌نامه زیمنس همچنین طرحی برای استفاده بهینه عراق از گاز استخراج‌شده با نفت به منظور تقویت تولید برق ارائه می‌کند.

روبرت هابک وزیر اقتصاد آلمان در مراسم امضای این تفاهمنامه با حضور فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در برلین گفته است که عراق در سال های آتی سرمایه گذاری قابل توجهی در زیرساخت انرژی خواهد کرد و زیمنس انرژی نقش مهمی در این امر خواهد داشت.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، که شب گذشته وارد برلین شد امروز با رئیس جمهور و وزیر هماهنگی اقتصادی و صدر اعظم آلمان دیدار کرد و از آغاز روابط راهبردی عراق و آلمان خبر داد.

عراق برای خودکفایی در تولید برق در اوج مصرف در فصل تابستان به حدود 32 هزارمگاوات برق نیاز دارد در حالی که تولید برق این کشور 24 هزار مگاوات است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا