خبر اولسیاسی

مرکز اسرائیلی: فلسطین، ایران و رابطه با امریکا سه چالش پیش روی اسرائیل

گزارش راهبردی «پژوهشگاه امنیت ملی» اسرائیل سه پرونده فلسطین، برنامه هسته‌ای ایران و تنش در روابط با امریکا را اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی اسرائیل در سال 2023 دانست.

میدل ایست نیوز: گزارش راهبردی «پژوهشگاه امنیت ملی» اسرائیل سه پرونده فلسطین، برنامه هسته‌ای ایران و تنش در روابط با امریکا را اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی اسرائیل در سال 2023 دانست.

به گزارش «الشرق»، در این گزارش آمده که در نبود هرگونه چشم‌اندازی برای پایان یافتن دوره ریاست «محمود عباس» بر تشکیلات خودگردان فلسطین و نارضایتی گسترده جوانان سرخورده فلسطینی احتمال افزایش تنش میان فلسطینیان و اسرائیل بالاست.

این گزارش برنامه‌ای هسته‌ای ایران را «خطرناک‌ترین تهدید خارجی برای اسرائیل» خوانده است.

در این گزارش تأکید شده که برهم‌خوردن روابط اسرائیل و امریکا چالش سوم پیش روی اسرائیل است و افزوده که «تشدید حالت دوقطبی در اسرائیل موجب تضعیف ایمنی اجتماعی» می‌شود.

پژوهشگاه امنیت ملی اسرائیل همچنین از فرصت‌های پیش روی اسرائیل در این سال سخن گفته که اولین آنها تقویت همکاری دفاعی و امنیتی و فناوری با امریکا و کشورهای اروپای غربی و کشورهای خاورمیانه و نیز افزایش صادرات نظامی و همچنین افزایش همکاری با امریکا و کشورهای منطقه در پروژه زیست‌محیطی است.

این مرکز در گزارش خود توصیه کرده که کابینه اسرائیل برای حفاظت از روابط ویژه‌اش با امریکا اقدام کند و در همه مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران با واشنگتن هماهنگ بماند.

همچنین این مرکز توصیه کرده که کابینه اسرائیل روابط خود را با تشکیلات خودگردان فلسطین «با وجود همه معایبش» حفظ کند و بر آمادگی خود برای رویارویی احتمالی با حزب الله لبنان بیفزاید.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا