اجتماعی

رشید با نماینده یونسکو در عراق دیدار کرد

رئیس جمهور عراق در دیدار با مدیر یونسکو در عراق بر لزوم توجه به اماکن باستانی با حفظ ماهیت فرهنگی و عمق تاریخی آنها تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهوری عراق در دیدار با مدیر یونسکو در عراق بر لزوم توجه به اماکن باستانی با حفظ ماهیت فرهنگی و عمق تاریخی آنها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای اعلام کرد «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهوری عراق امروز دوشنبه در کاخ بغداد با «پائولو فونتانی» مدیر یونسکو در عراق دیدار کرد.

رشید در این دیدار بر اهمیت تقویت راه های همکاری برای توسعه بخش های علمی، آموزشی، فرهنگی و حفظ میراث و تنوع فرهنگی تاکید کرد و به ضرورت تلاش جمعی و حمایت سازمان‌های بین‌المللی برای توجه به اماکن باستانی و توسعه امکانات مرتبط با آنها با حفظ ماهیت فرهنگی و عمق تاریخی آنها و با همکاری وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی اشاره کرد.

رئیس جمهوری عراق به نقش منظم یونسکو در ارائه حمایت ها به بخش آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و جایگاه رفیع علمی دانشگاه های عراق و افزوده علمی آنها را یادآور شد.

مدیر یونسکو در عراق نیز برنامه های آماده این سازمان را به منظور رسیدگی به اماکن باستانی و تاریخی اعلام کرد و به روابط محکم و همکاری دائم میان دو طرف اشاره کرد.

وی تأکید کرد که این سازمان در حال حاضر پروژه های متعددی را در بصره، اربیل و موصل انجام می دهد و گفت: این سازمان چندین دوره و کارگاه آموزشی در بسیاری از دانشگاه های عراق را برای توسعه توانایی های دانشجویان برگزار کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا