خبر اولسیاسی

عضو ارشد ائتلاف فتح: عاملی وجود ندارد که باعث تضعیف روابط عراق با امریکا شود

یکی از سران سازمان بدر و عضو ائتلاف فتح در مجلس عراق تأکید کرد هیچ عاملی که باعث تضعیف روابط عراق با امریکا شود وجود ندارد.

میدل ایست نیوز: یکی از سران سازمان بدر و عضو ائتلاف فتح در مجلس عراق تأکید کرد هیچ عاملی که باعث تضعیف روابط عراق با امریکا شود وجود ندارد.

«معین الکاظمی» از سران سازمان بدر و نماینده مجلس از ائتلاف فتح، در گفت‌وگو با شبکه «العهد» گفت که عملکرد دولت «محمد شیاع السودانی» در صد روز اول فعالیتش در عرصه سیاست خارجی را درخشان خواند و به کنفرانس‌های برگزارشده و مناسبات با کشورهای منطقه و سفرها به کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت که همه این روابط در چارچوب منافع کشور انجام شده است.

او با اشاره به دیدارهای متعدد سفیر امریکا در بغداد با مقامات عراقی گفت که هیچ عاملی که موجب تضعیف روابط عراق با امریکا شود وجود ندارد.

الکاظمی همچنین درباره قرارداد برقی عراق با شرکت زیمنس نیز گفت که بی تردید این توافق پس از «هماهنگی‌های پشت پرده» انجام شده به خصوص که اروپا با مشکلاتی در تأمین انرژی مواجه است و امریکا نمی‌تواند مانع گسترش همکاری‌های اروپا با عراق در عرصه انرژی شود.

وی با اشاره به نتایج انتخابات عراق گفت که تشکیل ائتلاف «قوی الدوله» و نحوه تشکیل دولت جدید با استقبال کشورهای بزرگ از جمله امریکا مواجه شد چون عراق در آستانه فروپاشی بود و بازگشت اوضاع به وضعیت عادی و اینکه دولت در مسیر درست حرکت ‌کند و با همه کشورهای جهان همکاری ‌کند را همگی موضوعی مثبت دانستند. 

منبع
العهد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا