اجتماعیسیاسی

بیمه رایگان درمان برای خانواده های فقیر در عراق

وزارت بهداشت عراق با اعلام جزئیات تازه ای از قانون بیمه درمان، از رایگان بودن این بیمه برای فقرا و شامل شدن شهروندان غیر عراقی در آن خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت بهداشت عراق با اعلام جزئیات تازه ای از قانون بیمه درمان، از رایگان بودن این بیمه برای فقرا و شامل شدن شهروندان غیر عراقی در آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)  «سیف البدر» سخنگوی وزارت بهداشت عراق تأکید کرد که اجرای قانون بیمه درمانی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت عراق و وزیر بهداشت است.

او گفت که به موجب این قانون، از حقوق هر کارمند عراقی یک درصد بابت بیمه درمانی کسر می‌شود.

البدر افزود که اجرای این قانون در چند مرحله انجام خواهد شد و در مرحله اول 300 هزار نفر شامل 100 هزار نفر از خانواده های فقیر ثبت شده در وزارت کار و امور اجتماعی از بیمه برخوردار می‌شوند.

وی تأکید کرد که بیمه درمانی این اقشار فقیر رایگان خواهد بود.

سخنگوی وزارت بهداشت عراق تأکید کرد که این قانون شامل همه شهروندان عراقی و شهروندان خارجی مقیم عراق اعم از کارمند و غیر کارمند می‌شود.

پیش از این، «صالح الحسناوی» وزیر بهداشت عراق، گفت که سامانه الکترونیک ثبت نام برای بیمه درمانی راه‌اندازی شده و در مرحله اول 300 هزار نفر می‌توانند در آن ثبت نام کنند.

وی گفت که با اجرای این قانون، 75 درصد هزینه‌های درمان مشمولان را وزارت بهداشت در قالب بیمه می‌پردازد.

الحسناوی تأکید کرد که برخی اقشار به صورت کامل تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و صندوق بیمه درمانی به نمایندگی از دولت عراق همه هزینه‌های درمانی آنها را می‌پردازد و افزود که چنین چیزی برای اولین بار است که در عراق رخ می‌دهد.

وی گفت که در برنامه دولت «محمد شیاع السودانی» بر قانون بیمه اجتماعی تمرکز شده و افزود که این قانون از اول سال 2022 در دستور کار قرار گرفت اما وجود برخی مشکلات از جمله شکایت به دادگاه فدرال مانع از اجرای آن شده و دولت کنونی مصمم به اجرای کامل آن است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا