اقتصادی

زیمنس در سال جاری تولید برق عراق را هزار مگاوات افزایش می‌دهد

مدیر شرکت زیمنس در عراق گفت که این شرکت در پی افزایش یک هزار مگاواتی تولید برق عراق در سال جاری میلادی است.

میدل ایست نیوز: مدیر شرکت زیمنس در عراق گفت که این شرکت در پی افزایش یک هزار مگاواتی تولید برق عراق در سال جاری میلادی است.

«مهند الصفار» مدیر دفتر شرکت زیمنس در عراق به روزنامه رسمی «الصباح» گفت که این شرکت به موجب توافق امضاشده با وزارت برق، از آغاز سال جاری میلادی تلاش برای افزایش یک هزار مگاواتی تولید برق عراق را آغاز کرده است.

او گفت که همکاری‌های گسترده‌ای برای تقویت زیرساخت‌های برق عراق جریان دارد و در این راستا 13 نیروگاه فرعی در عراق راه‌اندازی شده است.

الصفار تأکید کرد که شرکت زیمنس با برنامه‌ای راهبردی در حال همکاری برای تأمین پایدار برق برای مردم عراق است و اکنون نیازهای اصلی برای تحقق این هدف را تعیین کرده که در رأس آنها مدیریت درست برق و مبارزه با فساد و ارائه راه‌های جایگزین برای تأمین مالی است.

وی افزود که «زمینس» در پی ارائه تازه‌ترین راه‌حل‌های جهانی برای مسئله برق در عراق و همکاری برای اجرای آنها به خصوص در افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و پایدار است.

الصفار افزود که این روند به تلاش گسترده نیاز دارد و شرکای دیگری نیز در این مسیر به عراق کمک خواهند کرد.

پیش از این، دفتر نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که در حاشیه سفر رسمی «محمد شیاع السودانی» به آلمان، «زیاد علی فاضل» وزیر برق عراق و «کریستین بروخ»، مدیر عامل شرکت زیمنس، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این بیانیه افزوده که این تفاهم‌نامه دربردارنده بخش‌های اصلی است که نقشه راه توسعه شبکه برق عراق را در پی دارد و به موجب آن شرکت زیمنس برنامه کاملی برای شبکه برق عراق تهیه می‌کند که حل مشکلات فعلی و ساخت نیروگاه‌های جدید را شامل می شود.

به موجب این تفاهم‌نامه زیمنس همچنین طرحی برای استفاده بهینه عراق از گاز استخراج‌شده با نفت به منظور تقویت تولید برق ارائه می‌کند.

همچنین دو طرف توافق‌نامه‌ای بلندمدت برای سرویس و نوسازی واحد تولید برق فعال در عراق که شرکت زیمنس پیش از آن ساخته امضا کردند.

توافقات عراق و زیمنس همچنین شامل اجرای پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی و بادی و ساخت ایستگاه‌های مبدل در سراسر عراق و همچنین آموزش تکنسین‌های وزارت برق عراق و انتقال تجارب می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا