سیاسی

الحلبوسی در دیدار با گوترش بر لزوم پایان دادن به پرونده آورگان تاکید کرد

رئیس پارلمان عراق در دیدار با دبیرکل سازمان ملل، بر لزوم پایان دادن به پرونده آوارگان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس پارلمان عراق در دیدار با دبیرکل سازمان ملل، بر لزوم پایان دادن به پرونده آوارگان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق روز چهارشنبه در دفتر خود با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد.

در این دیدار پیرامون روابط دوجانبه میان عراق و سازمان ملل، ارتقاء افق های همکاری، کمک های بین المللی در موضوع آوارگان، تحکیم فرهنگ حقوق بشر و نیز تحولات منطقه و جهان و نقش عراق در منطقه گفت و گو شد.

الحلبوسی در این دیدار بر لزوم پایان دادن به پرونده آوارگان عراق تاکید کرد و خواستار همکاری بیشتر با سازمان ملل برای پایان دادن به این پرونده و بازگشت آوارگان به مناطق خود شد.

رئیس پارلمان عراق با تاکید بر اینکه نمایندگان از دولت در این پرونده حمایت می کنند، از تلاش های هیئت اعزامی سازمان ملل به عراق و کمک این هیئت برای مقابله با چالش ها قدردانی کرد.

دبیرکل سازمان ملل نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به عراق، همراهی خود با پارلمان عراق را اعلام کرد و بر حمایت جامعه جهانی از عراق در تمام سطوح تاکید کرد.

گوترش از تلاش های بغداد و نقش آن طی این دوره برای کاهش تنش ها و تضمین ثبات در منطقه قدردانی کرد و به اهمیت برگزاری اجلاس اتحادیه بین المجالس عرب در بغداد و سفر هیئتی از این اتحادیه به سوریه اشاره کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا