سیاسی

موافقت هیئت دولت عراق با ایجاد استان حلبچه

در جلسه هیئت دولت عراق، ضمن تصویب قانون بودجه این کشور، با ایجاد استان حلبچه موافقت شد.

میدل ایست نیوز: در جلسه روز دوشنبه هیئت دولت عراق، ضمن تصویب قانون بودجه این کشور، با ایجاد استان حلبچه در جمهوری عراق موافقت شد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، در این جلسه پیش نویس قانون بودجه فدرال عراق برای سال های 2023 تا 2025 تصویب و به پارلمان این کشور ارجاع داده شد.

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در آغاز این جلسه تاکید کرد که دولت عراق تمایل دارد که قانون بودجه، نمایانگر برنامه ای شود که پارلمان به آن رای داده است.

وی اشاره کرد که طبق قانون ششم مدیریت مالی مصوب سال 2019 که طی آن پارلمان به دولت اجازه داد قانون بودجه را برای 3 سال ارائه کند، قانون بودجه فعلی برای سال های 2023 تا 2025 خواهد بود.

السودانی تاکید کرد وزارتخانه های دارایی و برنامه ریزی می توانند در صورت بروز تغییر در ارقام یا بهای نفت یا میزان تولید و صادرات آن، با موافقت پارلمان اقدام به اصلاحات در قانون بودجه کنند.

هیئت دولت عراق همچنین به پرونده ها و موضوعات در دستور کار خود پرداخت و تصمیمات لازم درخصوص آن ها را اتخاذ کرد.

همچنین در آستانه سالروز فاجعه حلبچه، هیئت دولت عراق با طرح ایجاد استان حلبچه در جمهوری عراق و ارجاع آن به پارلمان به عنوان اهتمام به این شهر و گرامیداشت شهداء آن موافقت کرد.

هیأت دولت عراق همچنین تصویب کرد به منظور حمایت از آشتی ملی، مبلغ 5 میلیارد دینار توسط وزارت دارایی به اداره اوقاف اهل سنت اختصاص داده شود.

منبع
دفتر نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا