اجتماعیسیاسی

بیانیه 10 کشور اروپایی در انتقاد از عملکرد اسرائیل در کرانه باختری

اتحادیه اروپا از حملات شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینی ها که به جراحت فلسطینیان و تخریب منازل و دارایی هایشان انجامید، ابراز تاسف کرد.

میدل ایست نیوز: اتحادیه اروپا روز جمعه از حملات شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینی ها در روستاهای برقه در منطقه نابلس و المغیر در کرانه باختری که به جراحت فلسطینیان و تخریب منازل و دارایی هایشان در روزهای گذشته انجامید، ابراز تاسف کرد.

به گزارش «الجزیره» نمایندگی های دیپلماتیک 10 کشور اروپایی، به همراه نماینده اتحادیه اروپا در سرزمین های فلسطینی، از اسرائیل خواستند تا تمامی عملیات های تخریب‌ و مصادره در کرانه باختری را متوقف کند.

آن ها افزودند که گزارش های سازمان ملل نشان دهنده منحنی صعودی حملات شهرک نشینان به فلسطینیان در سرزمین های فلسطین است و این حملات خشونت آمیزتر شده است.

اتحادیه اروپا از اسرائیل خواسته تا گام های قاطعی را برای اطمینان از پاسخگویی و حفاظت از ساکنان غیرنظامی فلسطین، مطابق با تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی بردارد.

هیئت های اروپایی در بیانیه ای از اسرائیل به عنوان «قدرت اشغالگر» خواستند تا تمامی عملیات های مصادره و تخریب را متوقف کند و دسترسی بدون مانع برای سازمان های بشردوستانه در کرانه باختری از جمله قدس شرقی را تضمین کند.

آن ها همچنین از اسرائيل خواسته اند «تمامی اقلام بشردوستانه ای كه تخريب یا برداشته شده را بازگردانده و يا جبران كند».

آن ها حاطرنشان کردند که ارزش مجموع اقلام اهدا شده توسط خیرین از سال 2015 که توسط اسرائیل تخریب، برچیده یا مصادره شده از یک میلیون و 200 هزار دلار فراتر رفته است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا