سیاسی

اتحادیه اروپا خواستار توقف تجاوزات اسرائیل علیه فلسطینیان شد

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در حقوق بشر خواستار انجام اقدامات لازم برای مهار تجاوزات اسرائیل به حقوق مردم فلسطین شد.

میدل ایست نیوز: ایمون گیلمور، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در حقوق بشر خواستار انجام اقدامات لازم برای مهار تجاوزات اسرائیل به حقوق مردم فلسطین شده و بر ضرورت حمایت از غیر نظامیان به ویژه کودکان در تمامی شرایط تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین وی به خانواده محمد التمیمی کودک 18 ماهه فلسطینی که دوشنبه گذشته به دلیل جراحات ناشی از تیراندازی نیروهای اشغالگر در روستا بنی صالح در شمال رام الله به شهادت رسید، تسلیت گفت.

گیلمور در نشست برگزار شده توسط انجمن نهادهای حقوق قدس و دفتر اتحادیه اروپا در این شهر، که در رام الله برگزار شده و در آن برخی سفرا و سرکنسول‌های برخی کشورها حضور داشتند بر ضرورت مهار تجاوزات اسرائیل و مجازات عاملان شهادت محمد التمیمی تاکید کرد.

این نماینده اتحادیه اروپا در بخش دیگری از سخنان خود موضع این نهاد بین المللی در خصوص غیر قانونی بودن شهرک‌ها، تخریب منازل و اخراج شهروندان از اراضی اشغالی فلسطینی را یادآور شد.

گیلمور ادامه داد حقوق بشر بر رفتار محترمانه با همگان تاکید داشته و مسائلی مانند آزادی برای رفتن به محل کار، آزادی جابجایی، حق زندگی محترمانه و عدم قرار گرفتن در معرض آزار و اذیت از حقوق مساوی برای تمام مردم در سراسر جهان است.

وی افزود اتحادیه اروپا به اقدامات خود برای حمایت از حقوق بشر در فلسطین و تقویت آن ادامه داده و این مهم را از طریق نهادهای حقوق بشری، جامعه مدنی، حمایت از دولت فلسطین و تقویت نهادهای آن و فراهم سازی خدمات اساسی برای شهروندان پیگیری می‌کند.

منبع
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا