سیاسی

خزانه‌داری امریکا ریاض سلامه را تحریم کرد

امریکا از اعمال تحریم علیه رئیس سابق بانک مرکزی لبنان خبر داد و افزود که این تحریم ها با هماهنگی بریتانیا و کانادا صورت گرفته است.

میدل ایست نیوز: امریکا از اعمال تحریم ها علیه ریاض سلامه، رئیس سابق بانک مرکزی لبنان خبر داد و افزود که این تحریم ها با هماهنگی بریتانیا و کانادا صورت گرفته است.

به گزارش «اسپوتنیک» وزارت خزانه داری امریکا روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که فعالیت های فاسد و غیرقانونی سلامه در فروپاشی دولت لبنان سهم داشت.

این بیانیه می افزاید که سلامه از موقعیت خود برای ثروت‌اندوزی خود و شرکایش از طریق انتقال صدها میلیون دلار توسط چندین شرکت جعلی برای سرمایه گذاری در املاک اروپایی سوء استفاده کرد.

در این بیانیه آمده است که این تحریم ها شامل 4 نفر از افراد نزدیک سلامه از جمله اعضای خانواده او (برادرش رجا و پسرش نادی) و دستیار اصلی اش می شود.

بر اساس این بیانیه، دولت بریتانیا ریاض سلامه را به نظام جهانی تحریم های ضد فساد خود اضافه کرده است. به همین ترتیب، کانادا از اعمال تحریم ها علیه چند لبنانی از جمله ریاض سلامه خبر داد.

بر اساس این بیانیه، تمامی اموال و منافع این افراد که در ایالات متحده یا در اختیار یا کنترل افراد امریکایی است مسدود شده و به دفتر نظارت بر دارایی های اتباع خارجی گزارش می شود.

گفتنی است که ریاض سلامه در لبنان، فرانسه و حداقل چهار کشور اروپایی دیگر به ظن تصاحب بیش از 300 میلیون دلار از بانک مرکزی لبنان تحت تحقیقات قرار دارد، اما وی و برادرش ارتکاب هر گونه تخلف را انکار می کنند.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا