سیاسی

بررسی تحولات غزه در گفتگوی وزیران خارجه مصر و ژاپن

وزیران خارجه مصر و ژاپن در تماسی تلفنی آخرین تحولات نوار غزه و ارتقای همکاری‌های دو جانبه را با یکدیگر بررسی کردند.

میدل ایست نیوز:  احمد ابوزید، سخنگوی رسمی و مدیر اداره دیپلماسی عمومی در وزارت امور خارج مصر اعلام کرد سامح شکری وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با یوکو کامیکاوا، همتای ژاپنی خود درباره اوضاع نوار غزه و تلاش های مشترک برای رسیدن به آتش بس و تسهیل ورود کمک های بشردوستانه به این منطقه بحث و گفتگو کرد.

به گزارش الاهرام، وزیر خارجه ژاپن در این تماس ضمن تبریک به مناسبت آغاز دوره جدید ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی، بر تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور تاکید کرد.

کامیکاوا با اشاره به آخرین دیدار خود با وزیر امور خارجه مصر در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه 20 در برزیل، بر تمایل ژاپن به ادامه رایزنی و هماهنگی با مصر در مورد مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی تاکید و از نقش محوری قاهره در دستیابی به صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه و آفریقا تمجید کرد

در همین راستا، وزیر امور خارجه بر همراهی با درخواست وزیر ژاپنی مبنی بر برگزاری دور جدید گفت‌وگوی راهبردی بین دو کشور و ارتفای سطح روابط به شراکت راهبردی تاکید کرد.

وزیر خارجه ژاپن در این تماس تلفنی ضمن تاکید بر نقش حیاتی سازمان ملل در نوار غزه بر از سرگیری کمکهای کشورش به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل(آنروا) تاکید و از  نقش محوری مصر در میانجیگری بین طرفهای درگیری در غزه با هدف دستیابی به آتش بس دائم تمجید کرد.

منبع
الاهرام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا