اقتصادی

افزایش قابل ملاحظه شمار پروازهای عبوری از حریم هوایی عراق

وزارت حمل و نقل عراق از افزایش عبور هواپیماها از حریم هوایی عراق پس از توسعه برنامه های خود برای ارتقای سطح خدمات هوایی خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت حمل و نقل عراق از افزایش عبور هواپیماها از حریم هوایی عراق پس از توسعه برنامه های خود برای ارتقای سطح خدمات هوایی خبر داد.

به گزارش الصباح، میثم الصافی، مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق گفت که پس از تصمیم کاهش حریم هوایی اختصاص یافته برای هواپیماهای نظامی، شرکت های هواپیمایی تمایل خود را برای عبور از حریم هوایی عراق ابراز داشتند.

وی توضیح داد که با این تصمیم، مساحت عبور برای هواپیماهای غیرنظامی افزایش یافت و این مساله فرصت را برای هواپیماهای غیرنظامی برای عبور از حریم هوایی عراق فراهم می کند و شمار پروازهای عبوری را افزایش می دهد.

الصافی اشاره کرد که در سه ماهه نخست سال جاری، پیشرفت قابل ملاحظه ای در شمار مسافران و هواپیماهای عبوری از حریم هوایی عراق حاصل شد.

وی تصریح کرد که وزارت حمل و نقل عراق در حال احداث سالن هوشمند جدیدی در فرودگاه بین المللی بغداد برای پذیرش افزایش شمار مسافران و ایجاد یک پیشرفت کیفی در سطح خدمات ارائه شده در فرودگاه است.

در آخرین آمار رسمی، وزارت حمل و نقل عراق در ماه ژوئیه سال گذشته اعلام کرد که بیش از 31 هزار هواپیما طی دو ماه ژوئن و آوریل گذشته از حریم هوایی عراق عبور کردند.

در بیانیه وزارت حمل و نقل عراق آمده است که دستورات و پیگیری مستقیم رزاق محیبس السعداوی، وزیر حمل و نقل برای پرونده هوانوردی و تاکید بر پایبندی به استانداردها و نیازهای سازمان هواپیمایی ایکائو، نتایج قابل ملاحظه ای را طی دو ماه گذشته محقق کرده است.

عباس صبار البیضانی، مدیرکل شرکت خدمات هوانوردی عراق شمار پروازهای عبوری از عراق در ماه مه را 14 هزار و 894 و پروازهای عبوری در ماه ژوئن را 16 هزار و 340 پرواز اعلام کرد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا