سیاسی

سفیر عراق در آنکارا:
در سفر اردوغان به بغداد توافق‌نامه چارچوب راهبردی امضا خواهد شد

سفیر عراق در آنکارا، از امضای توافق‌نامه چارچوب راهبردی در زمینه‌های مختلف بین دو کشور، در جریان سفر رئیس جمهور ترکیه به بغداد خبر داد.

میدل ایست نیوز: ماجد اللجماوی، سفیر جمهوری عراق در آنکارا تاکید کرد که در سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به بغداد، توافقنامه چارچوب راهبردی در زمینه‌های مختلف امضا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، اللجماوی در بیانیه‌ای گفت که سفر اردوغان به بغداد به حل پرونده‌های مورد بین دو کشور همسایه کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد که این سفر موجب یک جهش کیفی در همکاری بین عراق و ترکیه می شود و در این سفر شاهد امضای توافق‌نامه چارچوب راهبردی خواهیم بود که در ماه های اخیر کار بر روی آن کار انجام شده و شامل حوزه های امنیتی، اقتصادی، توسعه و پیشرفت در پرونده‌های آب، انرژی و همچنین روند از سرگیری صادرات نفت عراق از طریق ترکیه می‌شود.

سفیر عراق در آنکارا افزود که سفر اردوغان در چارچوب تلاش دو کشور در راستای تقویت روابط دو جانبه به ویژه در سایه وجود پروژه‌ها و یادداشت‌های تفاهم امضا شده بین دو کشور و در مقدمه آن پروژه «جاده توسعه» و نیز نقش ترکیه در این پروژه راهبردی حیاتی، صورت می‌گیرد.

پیش از این یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه، ضمن اعلام آنکه سفر رئیس جمهور کشورش به عراق در روز دوشنبه آتی خواهد بود از امضای توافقنامه‌ای راهبردی بین آنکارا و بغداد خبر داد.

همچنین محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق طی سخنانی در شورای آتلانتیک در واشنگتن با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور ترکیه به عراق، بر اهمیت این سفر در حل و فصل مسائل میان دو کشور تأکید کرد.

السودانی گفت که سفر رئیس جمهور ترکیه به عراق یک سفر گذرا نخواهد بود و ما بر تمایل واقعی خود برای پایان دادن به مشکلات معلق مانده تاکید کرده‌ایم.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا