سیاسی

گولر: اردوغان دوشنبه آتی به عراق سفر می‌کند

وزیر دفاع ترکیه ضمن اعلام آنکه سفر رئیس جمهور کشورش به عراق در روز دوشنبه آتی خواهد بود از امضای توافقنامه‌ای راهبردی بین آنکارا و بغداد خبر داد.

میدل ایست نیوز: یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که آنکارا و بغداد برای اولین بار پس از سال‌های طولانی، به سوی امضای توافقنامه راهبردی پیش می‌روند.

به گزارش «آناتولی» گولر پیش از نشست فراکسیون پارلمانی حزب عدالت و توسعه درباره سفر قریب الوقوع رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به عراق، گفت: تلاش‌های مربوط به مبارزه با تروریسم ادامه دارد و ما برنامه خود را آماده کردیم و کار را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: اردوغان دوشنبه (22 آوریل) به عراق سفر خواهد کرد و برای اولین بار پس از سال های طولانی توافقنامه راهبردی‌ای را امضا می‌کنیم.

وزیر دفاع ترکیه گفت که دوستان عراقی ما، از عبارتی نزدیک به توصیف سازمان «پ.ک.ک» در زمره سازمان‌های تروریستی استفاده کردند.

گولر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره هدف از ایجاد منطقه حائل در فاصله 30 کیلیومتری از مرزهای ترکیه و عراق گفت که این منطقه، ایجاد شده اما برخی از امور وجود دارد که باید انجام شود و برای انجام شدن آن‌ها تلاش می‌کنیم.

وی افزود که این امور، مربوط به مسائل پاکسازی مناطق قندیل و گارا در شمال عراق، از عناصر سازمان جدایی‌طلب پ.ک.ک است.

پیش از این رئیس جمهور ترکیه ضمن اعلام آنکه در سفر خود به عراق پرونده آب را بررسی خواهد کرد، به احتمال سفر به اربیل پس از انجام مذاکرات در بغداد، اشاره کرده بود.

از طرفی دیگر روز گذشته، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق سفر قریب الوقوع رئیس جمهور ترکیه به بغداد را موجب جهش کیفی در زمینه روابط بین دو کشور دانست.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا