سیاسی

مذاکرات مکرون با میقاتی و فرمانده ارتش لبنان درباره کاهش تنش با رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان با یکدیگر دیدار و درباره پیشنهاد پاریس درباره پایان دادن به درگیری‌های بین لبنان و رژیم صهیونیستی در مرزها رایزنی کردند.

میل ایست نیوز: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان و جوزف عون فرمانده ارتش این کشور در پاریس دیدار کردند.

به گزارش «اسکای نیوز» بر اساس بیانیه دفتر میقاتی، وی و مکرون پیشنهاد فرانسه برای پایان دادن جنگ در مرزها که شامل افزایش حمایت از ارتش لبنان و عقب نشینی 10 کیلومتری نیروهای حزب الله از مرزها است را بررسی کردند.

رویترز به نقل از بیانیه مذکور اعلام کرد که نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان از تلاش‌های رئیس جمهور فرانسه در راستای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی بر لبنان و حمایت از ارتش لبنان به واسطه تجهیزات و تجربه‌ها در راستای اجرای کامل وظایف آن قدردانی کرد.

از طرفی دیگر مکرون بر «پایبندی فرانسه نسبت به انجام هر آنچه که در توان این کشور برای جوگیری از تشدید اعمال خشونت آمیز بین لبنان و اسرائیل است»، تاکید کرد.

در بیانیه دفتر میقاتی آمده است که دو طرف همچنین درباره ضرورت انتخاب رئیس جدید در لبنان پس از گذشت بیش 18 ماه از ترک میشل عون رئیس جمهور سابق لبنان از منصب خود گفت وگو کردند.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا