اقتصادیسیاسی

موافقت اتحادیه اروپا با اعطای روادید شینگن به شهروندان شورای همکاری

اتحادیه اروپا از تصویب اعطای روادید 5 ساله شینگن به شهروندان کشورهای شورای همکاری خبر داد.

میدل ایست نیوز: اتحادیه اروپا همزمان با افتتاح مجمع عالی رتبه امنیت منطقه‌ای بین این اتحادیه و کشورهای شورای همکاری در لوکزامبورگ اعلام کرد تصمیم گرفته است روادید ورود به کشورهای عضو شینگن را به شهروندان کشورهای شورای همکاری اعطا کند.

به گزارش الشرق الاوسط، جوزپ بورل، کمیسر عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا اعلام کرد: من از تصمیمی که امروز کمیسیون اروپا برای هماهنگ کردن قوانین اعطای روادید حوزه شینگن به اتباع کشورهای شورای همکاری اتخاذ کرد، استقبال می‌کنم.

حوزه شینگن شامل ۲۹ کشور اروپایی می‌شود که قانون کنترل گذرنامه را برای شهروندان یکدیگر حذف کرده‌اند.

در همین ارتباط، «لودویک بوی»، سفیر فرانسه در ریاض، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوست: شهروندان سعودی از این پس با اولین درخواست خود می‌توانند روادید شینگن را برای مدت ۵ سال دریافت کنند.

وی تاکید کرد فرانسه از این تصمیم اروپا به شدت حمایت می‌کند و ما مشتاقانه منتظر سفر تعداد بیشتری از اتباع سعودی به فرانسه چه برای گردشگری و چه برای کار هستیم.

از سوی دیگر، جاسم البدیوی دبیرکل شورای همکاری نیز با بیان اینکه برگزاری این مجمع نشان از علاقه زیاد کشورهای شورای همکاری به روابط با اتحادیه اروپا است، تصریح کرد: اگر ما نتوانیم با تحولات منفی در منطقه مقابله کنیم، در برابر یک نقطه عطف و پیچ خطرناک با عواقب فاجعه بار قرار خواهیم گرفت.

البدیوی در سخنرانی خود در افتتاحیه مجمع عالی رتبه امنیت منطقه‌ای تاکید کرد شورای همکاری تجاوز به نوار غزه را محکوم می‌کند و خواستار آتش بس فوری در این منطقه است.

وزرای خارجه شورای همکاری شب گذشته، با مسئولان اتحادیه اروپا درباره راه‌های کاهش تنش در منطقه و تحولات اوضاع در نوار غزه رایزنی کردند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا