سیاسی

تمدید ماموریت اتحادیه اروپا در دریای سرخ و خلیج عدن

اتحادیه اروپا همزمان با تهدید انصارالله یمن به تشدید حملات خود، از تقویت ماموریت دریایی ویژه خود موسوم به «اسپایدز»(سپر) با اعزام یک ناوچه بلژیکی به دریای سرخ خبر داد.

میدل ایست نیوز: اتحادیه اروپا از تقویت ماموریت خود معروف به اسپایدز(کلمه یونانی به معنای سپر) با هدف آنچه تضمین آزادی دریانوردی در دریای سرخ و خلیج عدن نامیده است خبر داد به ویژه که جنبش انصار الله یمن تهدید کرده است حملات خود را علیه کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی تشدید خواهد کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، یک روز پس از آنکه جنبش انصارالله یمن تهدید کردحملات خود را به دریای مدیترانه نیز گسترش خواهد داد، یک فروند ناوچه بلژیکی به ماموریت اروپایی موسوم به اسپایدز در دریای سرخ می پیوندد تا در حفاظت از ناوبری و آزادی دریانوردی در کنار نیروهای امریکایی و انگلیسی مشارکت کند.

بخش ماموریت اتحادیه اروپا با انتشار توئیتی در پایگاه اجتماعی ایکس، از اشتیاق و استقبال خود از اعزام ناوچه بلژیکی «لویز ماری» خبر داد و اعلام کرد پیوستن این ناوچه با توجه به تجربه و مهارت‌هایش بسیار ارزشمند است و ما با چالش‌های عملیاتی برخورد خواهیم کرد.

این در حالی است که کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، یونان و بلژیک در مأموریت اتحادیه اروپا در دریای سرخ شرکت دارند و علاوه بر آنها یک ناوچه دانمارکی نیز در این ماموریت حضور داشت که به تازگی پس از مختل شدن سیستم هایش در پی حملات انصارالله به کشورش بازگشته است.

بر اساس داده‌های ارتش های کشورهای عضو اتحادیه اروپا، این کشتی‌های نظامی در مقابله با بسیاری از حملات انصارالله با استفاده از موشک‌های بالستیک، پهپادها و قایق‌های انتحاری بدون سرنشین شرکت داشتند، اما به مانند امریکا و انگلیس در حملات مستقیم روی زمین علیه انصار الله شرکت ندارند.

جنبش انصار الله یمن دیروز اعلام کرد در اجرای دستورات عبدالملک الحوثی، رهبر خود، هدف قرار دادن کشتی‌ها در دریای مدیترانه را به عنوان بخشی از مرحله چهارم تشدید تنش آغاز خواهد کرد.

گفتنی است جنبش انصار الله در حمایت از فلسطینیان در نوار غزه، از نوامبر گذشته به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند حمله می کند و مانع حرکت آنها به مقصد فلسطین اشغالی می شود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا