سیاسی

بورل: از تل آویو می‌خواهم که قضات دادگاه کیفری بین‌المللی را تهدید نکند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواستار شد که قضات دادگاه کیفری بین‌المللی را تهدید نکند.

میدل ایست نیوز: جوزپ بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز جمعه (24 مه) از رژیم صهیونیستی خواست تا قضات دادگاه کیفری بین‌المللی را، که دادستان آن به علت ارتکاب به جنایت‌ها در نوار غزه، به دنبال صدور حکم دستگیری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی است، تهدید نکند.

به گزارش «الجزیره» بورل ضمن آنکه خواستار احترام به دادگاه کیفری بین المللی شد، گفت: از همه از جمله دولت اسرائیل و همچنین برخی دولت‌های اروپایی می‌خواهم که قضات را نترسانند و تهدید نکنند.

وی افزود که کشورهایی هستند که تلاش کردند قضات دادگاه کیفری را بترسانند یا تهدید کنند. این کشورها باید تهدیدهای خود را متوقف کنند.

چند روز قبل، پس از صدور رسمی حکم دستگیری نتانیاهو و گالانت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کریم خان دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی هشدار داد.

در تاریخ 20 ماه جاری، کریم خان تصریح کرد که این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت علیه یحیی سنوار از رهبران جنبش حماس در غزه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در ارتباط با حملات هفتم اکتبر و پس از آن است.

پس از آن جنبش حماس به احکام دادگاه کیفری بین المللی درخصوص بازداشت تعدادی از مقامات صهیونیست و برخی رهبران حماس واکنش نشان داد.

حماس اعلام کرد: از دادستان کل می‌خواهیم دستور بازداشت همه جنایتکاران جنگی از جمله سران رژیم اشغالگر، افسران و سربازان را صادر کند.

این جنبش افزود: تلاش‌های دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای بازداشت تعدادی از رهبران مقاومت را به معنای یکسان پنداشتن و مساوی قرار دادن قربانی و جلاد می‌دانیم و آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا