سیاسی

وزرای خارجه مصر و اردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

وزرای خارجه مصر و اردن در کنفرانسی خبری درباره ارتکاب جنایات جنگی به دست رژیم صهیونیستی و خطر گسترش جنگ در منطقه هشدار دادند.

میدل ایست نیوز: وزرای خارجه مصر و اردن درباره وقوع فاجعه انسانی در نوار غزه با توجه به تشدید حملات رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

به گزارش الجزیره، بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک با ایمن الصفدی همتای اردنی خود در قاهره تاکید کرد تسلط اشغالگران بر بخش فلسطینی گذرگاه رفح، فلسطینیان را در معرض یک فاجعه انسانی قرار داده است.

عبدالعاطی تاکید کرد ما با همتای اردنی خود درباره خطر فزاینده تشدید تنشها در غزه که می‌تواند کل منطقه را به سمت یک جنگ فراگیر سوق دهد، با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردیم و در این باره هشدار دادیم.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن نیز در این کنفرانس خبری تاکید کرد، مواضع اردن و مصر در مورد مسئله فلسطین یکسان است و ما بر ضرورت پایان دادن به تجاوزات اسرائیل  به نوار غزه و جلوگیری از بروز  فاجعه انسانی ناشی از آن با یکدیگر اتفاق نظر داریم.

وی تاکید کرد: اسرائیل در طول 278 روز تجاوز به نوار غزه مرتکب جنایات جنگی بی سابقه ای در تاریخ معاصر شده است و حتی به سازمان هایی نظیر اونروا نیز رحم نکرده است بطوریکه اکنون هیچ سازمان دیگری قادر به انجام وظایفش نیست.

وزیر امور خارجه اردن، بمباران آوارگان فلسطینی در خان یونس را یک جنایت جنگی دیگر توصیف کرد که به دست اشغالگران انجام گرفت.

الصفدی تاکید کرد کوچاندن و آواره کردن فلسطینیان خط قرمز مصر و اردن است و ما آن را چه در داخل اراضی فلسطین و چه خارج از سرزمین فلسطین قبول نداریم.

الصفدی خاطر نشان کرد، مصر و اردن هرگونه رویکرد مربوط به نحوه کنترل غزه در روز بعد از جنگ را که این منطقه را بخشی از سرزمین های اشغالی نداند، به شدت رد خواهند کرد.

وی همچنین در خصوص اوضاع جنوب لبنان نیز تصریح کرد امنیت و ثبات لبنان باید حفظ و از گسترش جنگ در آنجا جلوگیری شود.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا