اقتصادی

جلب موافقت کنسرسیوم شرکت‌های مجری طرح متروی بغداد توسط السودانی

نخست وزیر عراق موافقت کنسرسیوم شرکت‌های بین‌المللی فرانسوی، اسپانیایی، ترکیه‌ای و همچنین دویچه بانک آلمان را برای اجرای پروژه متروی بغداد به دست آورد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق موافقت کنسرسیوم شرکت های حاضر در فرصت سرمایه گذاری متروی بغداد را به دست آورد تا این شرکتها به اتفاق یکدیگر برای انجام اقدامات هماهنگ و ادغام منابع، بتوانند هرچه سریعتر پروژه متروی بغداد را اجرایی کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دفتر رسانه ای محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق اعلام کرد: وی با بر عهده گرفتن ریاست جلسه پیگیری پروژه احداث متروی بغداد، موافقت کنسرسیوم شرکت‌های بین المللی «واسخود» و« ونتر کاپیتال» را که برنده فرصت سرمایه‌گذاری برای طراحی، اجرا، بهره‌برداری، نگهداری، تامین مالی و انتقال مالکیت پروژه متروی بغداد شده اند، به دست آورد.

این کنسرسیوم شامل شرکتهای فرانسوی، اسپانیایی و ترکیه ای به همراه یک بانک آلمانی است که بر اساس معیارهای مشخص شده در سبد سرمایه گذاری، برنده احداث پروژه متروی بغداد شده اند.

این بیانیه تصریح کرد: اهمیت این پروژه راهبردی که در نوع خود بزرگترین پروژه در منطقه به شمار می آید، آن است که برای شهری بزرگ مانند بغداد با آخرین مشخصات بین المللی و ارائه خدمات همگام با تحولات آینده ، طراحی و اجرا می شود.

در این بیانیه ضمن اشاره به فرایند مذاکرات بین شهرداری بغداد، سازمان سرمایه گذاری و کنسرسیوم شرکت های بین المللی مطابق با مصوبه شورای وزیران تصریح شده است، این کنسرسیوم شامل گروه‌های فرانسوی Systra و SNCF، شرکت‌های آلستو، تالگو و سینر اسپانیا و شرکت‌های ترکیه‌ای متخصص در ساخت و ساز به اضافه دویچه بانک آلمان است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا