اجتماعیسرخط خبرها

عراق، میزبان 8 هزار و 500 پناهنده فلسطینی

وزارت مهاجرت عراق از حضور 8 هزار و 500 پناهنده فلسطینی در بغداد خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق امروز دوشنبه اعلام کرد که 8 هزار و 500 پناهنده فلسطینی در عراق حضور دارند و اشاره کرد که اکثر آنها ساکن مجتمع های مسکونی در مرکز بغداد هستند.

در بیانیه وزارت مهاجرت عراق آمده است که «ایوان فائق»، وزیر مهاجرت عراق امروز از «احمد عقل»، سفیر فلسطین در عراق استقبال و درباره وضعیت و مشکلات پناهندگان فلسطینی در عراق و راه های حل و فصل مشکلات آنها گفت وگو کرد.

دو طرف همچنین درباره قانون مربوط به پناهندگان فلسطینی در عراق که با حقوق، وظایف و شرح مشکلاتشان مرتبط است رایزنی کردند.

فائق گفت که وزارت مهاجرت برای حل مشکلات پناهندگان بر اساس امکانات موجود از طریق تامین حمایت لجستیکی از طریق وزارت مهاجرت و وزارت های ذیربط اقدام می کند.

وزیر مهاجرت عراق تاکید کرد که وزارت مهاجرت، حضور پناهندگان را برای طرف های ذیربط تایید خواهد کرد و با وزارت کشور نیز برای تسهیل صدور کارت شناسایی آنها هماهنگ خواهد بود.

وی اشاره کرد که دولت و ملت عراق در کنار ملت فلسطین برای دفاع از حقوقش در داخل و خارج از عراق می ایستند و حامی قضیه فلسطین هستند.

این وزارت از حضور 8 هزار و 500 پناهنده فلسطینی که اکثر آنها در مجتمع های مسکونی در مرکز بغداد ساکن هستند خبر داد و گفت که کمیته ای برای ارزیابی نیازهای پناهندگان فلسطینی و سوری و ارائه کمک های لازم به آنها علاوه بر بررسی وضعیت ساکنان اردوگاه ها تشکیل شده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا