سرخط خبرهاسیاسی

ائتلاف نصر بار دیگر بر استعفای «حیدر العبادی» از حزب الدعوه تأکید کرد

سخنگوی ائتلاف نصر به ریاست «حیدر العبادی» از استعفای وی از حزب الدعوه خبر داد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی ائتلاف نصر به ریاست «حیدر العبادی» از استعفای وی از حزب الدعوه خبر داد.

به گزارش «المعلومه»، «عقیل الردینی»، سخنگوی ائتلاف نصر، در مصاحبه تلویزیونی تأکید کرد که العبادی از حزب الدعوه استعفا داده و دیگر عضو یا نماینده آن نیست.

وی افزود که العبادی در انتخابات آینده در قالب ائتلاف نصر و نه حزب الدعوه شرکت می‌کند.

در ماه مه سال گذشته، «حیدر العبادی» نخست وزیر اسبق عراق و از سران بلندپایه «حزب الدعوه» کناره گیری خود از این حزب را رسما اعلام کرده بود.

او در بیانیه ای به این مناسبت تأکید کرد که «حزب الدعوه» یک سنت فکری و عملی با فداکاری ها و اهداف بزرگ و امانتی است که لازمه حفظ آن گذشتن از خود و همبستگی و نوسازی آن متناسب با تحولات بزرگ کشور براساس ارزش های عدالت و آزادی و اصلاحات و مبارزه با فساد است.

العبادی که تأکید کرد که فعالیت حزبی هدف نیست بلکه ابزاری ارزشی و سیاسی برای رهبری تحولات ساختاری جامعه و حکومت درون پروژه ملی و تحول خواه است و افزوده که حزب الدعوه یک حزب فرقه ای یا سلطه خواه یا اجیر نبوده و نباید باشد.

وی اهمیت و ارزش حزب الدعوه را در اهداف والا و سابقه فداکاری های بزرگ و شخصیت های معنوی بنیان گذارش که افرادی مستقل بودند که به منافع امت می اندیشیدند دانسته است.

العبادی تأکید کرد که تاریخ پایانی ندارد بلکه لازمه تغییر پافشاری و بازنگری و نوسازی دائمی اندیشه و نقشه راه هاست و هر حزبی به صورت ناگهانی و جهشی به مرحله پختگی نمی رسد و باید آگاه بود که هیچ تجربه سیاسی و اجتماعی بدون خطا نداریم و آنچه مهم است بازنگری و تصحیح مسیرها و هشیاری و برنامه ریزی و تعهد به مسئولیت ها است.

او در این بیانیه خواستار بازنگری انتقادی و نوسازی گفتمان و ساختار حزب الدعوه و سرزنده کردن آن با طرح های متناسب با تحولات کشور و دمیدن روح تازه ای در همه مناصب حزبی به طور خاص در شورای رهبری آن شده است و بر همین اساس اعلام کرده که از همه موقعیت ها و مناصب حزبی خود کناره گیری می کند.

در جریان مجمع عمومی حزب الدعوه نیز العبادی از اقدام «نوری المالکی» برای نامزدی دوباره جهت دبیر کل حزب الدعوه به شدت انتقاد کرد.

وی اظهار داشت که طرحی برای اصلاح حزب الدعوه پیشنهاد کرده که همه سران حزب ازجمله شخص نوری المالکی آن را امضا کرده است اما آنچه در نشست مجمع عمومی گذشت چیز دیگری بود که «غافلگیرکننده و مطلقا غیر قابل قبول است» و افزود که چگونه می توان با کسی تعامل کرد که به امضا و تعهد خودش پایبند نیست.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا