اقتصادی

سرمایه گذار مشهور آمریکایی از تحریم های اعمالی آمریکا علیه ترکیه انتقاد کرد

میدل ایست نیوز: جیم راجرز سرمایه گذار معروف آمریکایی و یکی از کارشناسان برجسته در زمینه سرمایه گذاری از تحریم ها آمریکا علیه ترکیه انتقاد کرده و از سرمایه گذاران خواست در ترکیه سرمایه گذاری کنند.
راجرز تحریم های آمریکا را جنون آمیز توصیف کرده و در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری آناتولی گفت: من علت این اقدام آمریکا را نمی توانم درک کنم، ترکیه به مدت طولانی هم پیمان ایالات متحده آمریکا و ناتو بوده است، معتقدم این تحریم ها در طولانی مدت به ضرر آمریکا خواهد بود و با این تحریم ها پیش از کشورهای دیگر به خودمان آسیب وارد خواهیم ساخت.
راجرز افزود: در طول تاریخ ثابت شده است که تحریم ها تاثیر بسیار ناچیزی در بلند مدت دارند چرا که بازارها در نهایت به دنبال راهی برای غلبه بر این مشکلات خواهند بود، که برخی بر آن اسم بازار سیاه می نهند و عده ای نیز بدان بازار موازی یا بازار هوشمند می گویند.
وی ادامه داد: من بر این باورم که تحریم ها تنها زمان، انرژی و ثروت را به هدر می دهند، به گونه ای که اجرای آن یا دوری از تبعات آن نیازمند منابع بسیاری است.
راجرز به استفاده سرمایه گذاران از فرصت های موجود در بخش سرمایه گذاری ترکیه اشاره کرد و عنوان داشت: من ملاحظه کردم وقتی موضوعی مثل تحریم یا چیزی از این دست اتفاق می افتد، می توان با خرید از این کشور سود کرد. اگر به اندازه کافی صاحب هوش و ذکاوت باشی و دست به سرمایه گذاری بزنی پس از چند سال نتیجه بسیار مطلوبی مشاهده خواهی کرد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص سرمایه گذاری در ترکیه اظهار داشت:« هنوز اقدامی نکرده ام زیرا مسافرت های بسیاری بود که باید انجام می دادم اما بی شک رخدادها را پیگیری می کنم و حتما در این کشور سرمایه گذاری خواهم کرد چون انسان های باهوش معمولا در زمان و شرایط کنونی دست به این کار را می زنند.»
این سرمایه گذار معروف آمریکایی خاطرنشان کرد: قدرت های اقتصادی جهان از کشورهای پیشرفته غربی در حال گذر به کشورهای درحال رشد شرقی هستند و در همین راستا همگرایی میان روسیه و چین به سود آمریکا نخواهد بود.
راجرز در پایان گفت: با توجه به بدهی اقتصادی آمریکا از زمان بحران مالی سال 2008، روند رو به کاهش شاخص ها در بازار بورس نتائج فاجعه باری بر زندگی وی خواهد داشت.
منبع: ترک پرس/ مترجم: سعید زرمحمدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا